Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Păstrăvul, indicat în dietele sănătoase

Păstrăvul, indicat în dietele sănătoase

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 24 Iul, 2020

Parte din familia Salmonidae și înrudit cu somonul, charul și graylingul, păstrăvul trăiește în general în apele cu o temperatură mai scăzută, în regiunile de munte, submontane sau de deal. Cea mai răspândită și cunoscută varietate de păstrăv este cel curcubeu, denumire provenită de la banda longitudinală multicoloră ce îl deosebește de orice alt pește de munte. Este unul dintre cei mai apreciați pești datorită gustului bun și calităților nutritive. 

Păstrăvul este bogat în acizi grași Omega 3, vitaminele D, A, C, E, B6, B2, B1, B12, proteine, sodiu, potasiu, fier, fosfor, zinc, seleniu, magneziu. Este unul dintre peștii cu o cantitate mică de mercur și, fiind semigras, are un conținut scăzut de calorii. 

Consumul de păstrăv ajută la buna funcționare a sistemului cardiovascular, îmbunătățește memoria și încetinește declinul cognitiv. De asemenea, asigură o bună dezvoltare a copiilor preșcolari, îmbunătățește vederea și sistemul imunitar, elimină senzația de oboseală, ameliorează dispoziția depresivă etc. 

Păstrăvul se consumă sub diverse forme: prăjit, la cuptor, umplut, în ciorbe, afumat, la grătar, la aburi etc. 

Rețete

Păstrăv prăjit în fulgi de porumb, cu mujdei de usturoi 

Ingrediente: 2 păstrăvi curățați și spălați, 200 g iaurt, 100 g pesmet, 200 g fulgi de porumb, 2 roșii, 1 lămâie, 3 căței de usturoi, sare, piper, boia dulce. Preparare: În iaurt se adaugă sare, boia, piper, zeama de lămâie; se omogenizează și se pun păstrăvii în acest amestec timp de o oră, la rece. Se amestecă pesmetul cu fulgii de porumb și se dau păstrăvii prin acest amestec de 2-3 ori, după care se prăjesc până devin crocanți. Preparatul se servește cu mujdei făcut din roșii, usturoi, sare și pătrunjel verde. 

Salată de păstrăv afumat

Ingrediente: 1 păstrăv afumat, 4 cartofi fierți, 2 morcovi mari fierți, 250 g maioneză făcută în casă, 150 g măsline, 1 gogoșar mai mare, albușul fiert de la ouăle pentru maioneză, sare, piper, oțet. Preparare: Se curăță morcovii și cartofii, se taie cubulețe, apoi se pregătește maioneza; se curăță, se spală și se taie gogoșarul cubulețe; se adaugă puțin oțet și se lasă 10-15 minute, apoi se pune peste amestecul de cartofi cu morcov. Păstrăvul se alege de oase, se îndepărtează pielea și se mărunțește, apoi se pune peste legume; se adaugă albușul tăiat mărunt, măslinele, se amestecă cu maioneza, se potrivește de sare și piper, se omogenizează compoziția și se poate servi.

Tataki de păstrăv somonat

Ingrediente: 2 bucăți file de păstrăv roz, 30 g ghimbir proaspăt, 1 lingură oțet, 1 lingură sos japonez mirin, 2-3 linguri sos de soia, sare marină, piper, 1 lingură ulei de susan, 2 linguri semințe de susan. Preparare: Se face un amestec de ghimbir, ulei de susan, oțet, sos mirin, sos de soia, piper; se amestecă bine, se toarnă peste pește și se pune la marinat pentru 3 ore la frigider, apoi se scoate și se dă prin semințe de susan și se prăjește. Se servește cald cu garnitură de salată, orez sau cartofi.

Citeşte mai multe despre:   reteta