Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Hristos, doctorul sufletelor

Înţelepciune biblică: Hristos, doctorul sufletelor

Un articol de: Daniela Ciobanu - 24 Septembrie 2010

"Dar, auzind, Iisus le-a zis: Nu cei sănătoşi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi. N-am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă." (Marcu 2, 17)

Contextul în care Hristos face această afirmaţie de o mare importanţă în conturarea scopului venirii Sale în lume este acela al ospăţului în casa lui Levi al lui Alfeu. Iisus le răspunde cărturarilor şi fariseilor care, nedumeriţi, întrebau pe ucenici: "De ce mănâncă şi bea Învăţătorul vostru împreună cu vameşii şi cu păcătoşii?" (Marcu 2, 16).

Se observă cum fariseii şi cărturarii devin din ce în ce mai interesaţi de persoana lui Hristos pe măsură ce numărul adepţilor Săi creşte. Frecventele încălcări făţişe ale Legii îi determină pe iudeii învăţaţi să-I sancţioneze fiecare greşeală, mai întâi judecându-I faptele în sinea lor, apoi adresându-se ucenicilor sau lui Hristos Însuşi, pentru ca în cele din urmă să facă sfat între ei pentru a-L pierde.

Motivul pentru care cărturarii şi fariseii se arată intrigaţi de faptul că Iisus mănâncă şi bea alături de cei păcătoşi provine din credinţa că sfinţii şi drepţii nu trebuie să stea alături de cei necuraţi pentru că astfel se întinează şi păcătuiesc. De aici şi diferenţa dintre concepţia iudaică despre Mesia şi cea creştină. Iudeii consideră că dacă Hristos ar fi fost Mesia, deci Sfânt, atunci el nu ar fi stat cu păcătoşii la masă, în timp ce creştinii văd în apropierea Mântuitorului de păcătoşi încercarea acestuia de a-i întoarce la Dumnezeu. Însă, după cum afirmă şi Ioannis Karavidopulous: "Ironia ascunsă constă în faptul că fariseii, care se socotesc pe ei înşişi drepţi, se află în aceeaşi stare de a avea nevoie de doctor, la fel ca şi păcătoşii, cu diferenţa că aceştia din urmă simt şi primesc darul vindecător al lui Iisus-doctorul, în timp ce primii, mulţumiţi de siguranţa lor vanitoasă a suficienţei lor religioase, nu răspund la chemarea lui Iisus la pocăinţă."