„În vremea aceea a ales Domnul alți șaptezeci (și doi) de ucenici și i-a trimis câte doi, înaintea feței Sale, în fiecare cetate și loc unde Însuși avea să vină. Și zicea către ei: Secerișul este
Înţelepciune biblică: Mărturia Duhului, apei şi sângelui
"Acesta este Cel care a venit prin apă şi prin sânge: Iisus Hristos; nu numai prin apă, ci prin apă şi prin sânge; şi Duhul este cel ce mărturiseşte, că Duhul este adevărul" (I Ioan 5, 6).
"Căci trei sunt care mărturisesc: duhul şi apa şi sângele şi aceşti trei la fel mărturisesc" continuă următoarele două versete (7 şi 8). Grupajul de trei versete deosebeşte adevărul de eroare în receptarea sensului şi misiunii lui Hristos. Învăţătura eronată, asumată de eretici, susţinea ori că Hristos, ca Dumnezeu, era imposibil să treacă prin suferinţă, ori că suferinţa Sa a fost nesemnificativă în mântuirea oamenilor. Afirmarea repetată că Iisus Hristos a venit "prin apă şi prin sânge" contrazice cele două interpretări greşite. Crucificarea lui Hristos reuneşte cele două momente esenţiale ale activităţii pământeşti: întruparea şi moartea. Venirea "prin apă" înseamnă tocmai întruparea, botezul. Venirea "prin sânge" înseamnă pătimirea, suferinţa şi moartea pe cruce a lui Dumnezeu întrupat. Apa şi sângele exprimă metaforic îngemănarea celor două înţelesuri ale Întrupării: descoperire şi mântuire. Prin Hristos oamenii află de Dumnezeu şi se mântuiesc de rău şi necunoaştere. Duhul (primul martor) semnifică adevărul. Activitatea Duhului este de învăţare şi de descoperire a realităţii. Adevărul despre Iisus, Dumnezeu întrupat şi Mântuitor al oamenilor, este mărturisit de "Duh, apă şi sânge".