Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Noua iconomie mântuitoare

Înţelepciune biblică: Noua iconomie mântuitoare

Un articol de: Daniela Ciobanu - 11 Aug, 2010

"Să nu socotiţi că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc." (Matei 5, 17)

Iisus le dă ucenicilor un îndemn, prevenind gândurile acestora, care poate cugetau în sinea lor că Învăţătorul vrea să conteste Legea Vechiului Testament. Acest verset este o idee forţă a predicii de pe munte, respectiv faptul că Iisus se justifică şi explică scopul întrupării Sale ca fiind cel al împlinirii Legii. Mântuitorul împlineşte de trei ori Legea, prima dată prin aceea că venind printre oameni El a împlinit ceea ce stătea scris în Scripturile Vechiului Testament, adică ce a fost profeţit, în al doilea rând că a îndeplinit Legea în viaţa Sa exemplară, respectând poruncile ce I-au fost date lui Moise, şi nu în ultimul rând, Iisus a oferit lumii iudaice perspectiva desăvârşirii Legii prin spiritualizarea ei, prin pasul făcut de la exterioritate la interiorizare, de la detaliu la esenţă, de la simplu la complex. Dicţionarul Nou-Testamentar explică: Domnul Hristos venind spune că El, pe de o parte, aduce o desăvârşire a Legii, o împlinire a legii de la naştere până la moarte, dar, pe de altă parte, a şi desfiinţat-o în tot ce era ritual şi exterior. Astfel, Noul Testament devine, pe rând, noua iconomie mântuitoare a lui Dumnezeu ce avea să se întemeieze pe sângele Crucii, o nouă epocă pe care o întemeiază Hristos prin întruparea Sa şi pecetluită prin moartea şi Învierea Sa şi, înainte de toate acestea, împlinirea tuturor făgăduinţelor Vechiului Testament. Mântuitorul prin venirea Sa nu doar că desăvârşeşte Legea cea veche, dar oferă una nouă, cum arată versetul: "Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi" (Mt. 26, 28).