Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Istoria creştinismului (CMLVIII): Conciliul II Vatican (1962-1965) (X)

Istoria creştinismului (CMLVIII): Conciliul II Vatican (1962-1965) (X)

Un articol de: Cezar Țăbârnă - 04 Mai 2008

La 14 septembrie 1964, papa Paul al VI-lea (1963-1978) a deschis sesiunea a treia a conciliului. În această sesiune, în afara schemei „Despre Biserică“, care a fost votată la 20 noiembrie 1964, şi prin care se reconfirma primatul şi infailibilitatea papală, au mai fost aprobate următoarele scheme: „Despre îndatoririle pastorale ale episcopilor“, „Despre Ecumenism“ şi „Despre Bisericile Orientale Catolice“. În viziunea catolică, ecumenismul înseamnă politeţe, colaborare pentru binele comun şi dialog între experţi pentru cunoaşterea reciprocă a doctrinei, toate acestea urmărind exclusiv intrarea necatolicilor în Biserica romană, singura deţinătoare a adevărului de credinţă deplin. Importantă în această privinţă este declaraţia privind Bisericile răsăritene: „În decursul mai multor secole, Bisericile din Orient şi Occident au trăit în comuniune de credinţă şi de viaţă sacramentală. Nu se contestă faptul că unele Biserici Orientale au fost întemeiate de Apostoli şi păstrează până astăzi tezaurul lor originar din care a absorbit, în domeniul liturgic, spiritual şi juridic, însăşi Biserica din Occident. Pentru aceasta, Conciliul recomandă tuturor celor care lucrează pentru restaurarea unităţii să ţină cont de toate condiţiile Bisericilor Orientale, dacă pot stabili cu ele un dialog cordial. Mai ales trebuie avute în vedere tradiţiile liturgice, îndeosebi la săvârşirea Sfintei Euharistii, care este în mare cinste la creştinii orientali, cultul Fecioarei, validitatea preoţiei, prin urmare, a Tainelor, acele bogăţii spirituale din care îşi are originea monahismul, tot patrimoniul liturgic şi spiritual. Conciliul, recunoscând aceste realităţi, declară solemn că Bisericile Orientale au dreptul de a se conduce după propriile discipline şi afirmă că patrimoniul lor spiritual, liturgic, disciplinar şi teologic, în diversele lor tradiţii, aparţine deplinei apostolicităţi şi catolicităţi ale Bisericii“.