„Atunci când S-a născut Iisus în Betleemul Iudeei, în zilele regelui Irod, iată magii de la Răsărit au venit în Ierusalim, întrebând: Unde este împăratul Iudeilor, Cel ce S-a născut? Căci am văzut la Ră
Micul catehism: Alte forme de vrăjitorie
Pe lângă vrăjitoria propriu-zisă, înţeleasă ca invocare a diavolilor pentru a descoperi lucruri ascunse, chiromanţie şi spiritism, se întâlnesc şi alte forme de vrăjitorie. Astfel, întâlnim ghicirea prin măruntaiele animalelor, numită „iconoscopie“. În acest fel de vrăjitorie intră şi visele, zodiile, ceasurile bune şi rele, ghicirea prin membrele trupului, numită şi prevestire (ţiuitul urechilor, zbaterea ochiului, mâncărimea palmelor). Purtarea la mână sau la piept a unor semne satanice, aţe, chei, obiecte (amulete) sau bucăţi de stofă vopsite spre păzirea de boli, de primejdii şi de pagube, după ce mai întâi s-a invocat asupra lor puterea diavolului, nu sunt recomandate creştinilor. Chemătorii de demoni (clindonii) sunt cei ce ghicesc cele viitoare, prin chemarea diavolilor. Între aceştia se numără cei ce fac focuri înaintea caselor şi sar prin foc, ghicitorii din pântece, precum şi cei ce ghicesc în măruntaiele animalelor sau iau mana vitelor.
Astrologia este o vrăjitorie practicată din cele mai vechi timpuri până astăzi. Prin astrologie se înţelege ghicirea celor viitoare, prin mişcările stelelor, planetelor, vânturilor, norilor şi ale celorlalte fenomene ale universului. Astrologii pretind că fiecare om are o stea proprie. Dependenţa de aceste forme ale vrăjitoriei este dată şi de atitudinea superstiţioşilor, care se tem de tot felul de influenţe nefaste şi adoptă atitudini diferite pentru a le evita, realitate surprinsă şi de Clement Alexandrinul: „Fără Dumnezeu este cel care nu crede că este Dumnezeu, iar superstiţios este cel care se teme de demoni, cel care îndumnezeieşte totul - şi lemnul şi piatra - cel care face rob duhul omului, care nu trăieşte în chip raţional“.