Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 18 Feb 2009

înfiere: act care aparţine lui Dumnezeu, realizat prin „naşterea din nou“ sau „ de sus“ în Taina Botezului, prin care Dumnezeu cel din Treime revarsă în inimle noastre „Duhul înfierii“, prin care-L numim şi-I strigăm: „Avva, Părinte! Şi Duhul Însuşi mărturiseşte împreună cu noi că suntem fii ai lui Dumnezeu“ (Romani 8, 15-16, 23; Galateni 4, 6-7) şi moştenitori ai Lui. Înfierea este unul dintre efectele Botezului care, după ce ne-a curăţit de păcat, ne-a sfinţit şi ne-a acordat harul mântuitor, ca să ne ridice la stare de fii ai Lui prin har, la starea de slavă, oferindu-ne şi împărăţia, dumnezeirea şi perspectiva vieţii veşnice ca ţintă finală. Creştinii care se menţin în această stare de înfiere, progresând în credinţă şi virtute, ajung şi „fii ai împărăţiei“, şi „fii ai învierii“, realizând starea de dumnezeire şi slavă şi a trupului sau de deplină spiritualizare şi transfigurare, devenind „dumnezei“, aşa cum îi numeşte Mântuitorul (Ioan 10, 34), prin înfiere şi har;

îngâmfare: stare de mândrie excesivă, nebunească, stare de păcat opusă smereniei şi dragostei. Sfântul Apostol Pavel, scriind corintenilor, le atrage atenţia indirect pentru a se depărta de asemenea fapte rele pe care ei le mai practicau şi de care el auzise: să nu îi afle „în stare de certuri, de pizmă, de clevetire, de murmure, de îngâmfări, de tulburări“ (II Corinteni 12, 20). Apostolul îi îndeamnă să nu se fălească împotriva altuia (I Corinteni 4, 6) sau să nu se semeţească (4, 18-19; 5, 2). (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan MIRCEA, EIBMBOR, 1995)