Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Vocabular religios

Vocabular religios

Data: 14 Iulie 2008

adorare şi a adora: a aduce un cult fiinţei supreme. În Noul Testament, este vorba întotdeauna de adorarea sau de închinarea datorată adevăratului Dumnezeu; afară de Rom. 1, 25, unde cultul sau adorarea este adusă creaturii (Jacquier). Această adorare are ca act central jertfa, însoţită de post şi rugăciuni, cântări, citiri din sfintele cărţi, tămâieri, lumânări şi candele aprinse, precum şi anumite gesturi exterioare, ca: îngenuncheri, înclinarea capului sau chiar metanii; sărutarea obiectelor sfinte din casa Domnului şi însemnarea cu semnul Sfintei Cruci. În creştinismul ortodox, centrul cultului este jertfa euharistică nesângeroasă şi „închinarea în duh şi în adevăr“ (Ioan 4, 24), precum şi dreapta învăţătură. „Şi stăruiau (creştinii) în învăţătura Apostolilor, în împărtăşirea (cu Trupul şi Sângele lui Hristos), în frângerea pâinii şi în rugăciuni“ (Fapte 2, 42). Ca substantiv, termenul de adorare este folosit de cinci ori: de trei ori cu sensul de „închinare (adorare) lui Dumnezeu“ (Ioan 6, 2 ; Rom. 9, 4), „Înfăţişaţi trupurile voastre ca pe o jertfă vie, sfântă, bineplăcută lui Dumnezeu, în închinarea voastră duhovnicească“ (Rom. 12, 1); iar de două ori, cu sensul de „slujire lui Dumnezeu“ (Evr. 9, 1. 6). De asemenea, şi verbul folosit de douăzeci de ori: de patru ori în sensul de „închinare lui Dumnezeu» (Fapte 24, 14; Rom. 1, 9; Evr. 9, 9), ca o adorare plăcută: „Să-I aducem lui Dumnezeu închinare plăcută, cu evlavie şi cu sfială“ (Evr. 12, 28), nu numai exterioară. Celelalte texte (16) sunt redate cu sensul de „a-I sluji lui Dumnezeu“ (Matei 4, 10; Luca 1, 79; 2,-37, 4, 8; Fapte 7, 7, 24, 14; 26, 7, 23; Rom. 1, 25; Filip. 3, 3; II Tim. 1, 3; Evr. 8, 5; 9, 14, 10, 2; Apoc. 7, 15, 22, 3). „Avem altar, de la care nu au dreptul să mănânce cei ce slujesc cortului“ (Evr. 13, 10). (Dicţionar al Noului Testament, pr. dr. Ioan Mircea, EIBMBOR, 1995)