Preasfințitul Părinte Paisie Sinaitul, Episcop‑vicar patriarhal, s‑a aflat duminică, 22 decembrie 2024, în mijlocul credincioșilor parohiei bucureștene Udricani, unde a săvârșit Sfânta Liturghie.
1,7 milioane de strigăte de ajutor la telefonul copilului
De zece ani, copiii abuzaţi şi părinţii îngrijoraţi au avut posibilitatea să ceară sprijinul autorităţilor, apelând gratuit numărul de telefon 116.111. Bilanţul activităţii prezentate de Asociaţia Telefonul Copilului arată că până acum au fost înregistrate 1,7 milioane de apeluri, din care 30.000 au fost soluţionate în favoarea copilului.
Copii de la mai multe şcoli din Capitală au participat ieri la sărbătorirea a zece ani de la înfiinţarea liniei gratuite Telefonul Copilului - 116.111. Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom au marcat momentul prin realizarea unei fotografii record cu cele mai multe zâmbete de copii. Instantaneele, simbolizând de fapt bucuria care ar trebui să fie starea normală a copiilor, au fost surprinse de doi fotojurnalişti. "Am vrut să facem o poză record cu copiii din Bucureşti pentru a le surprinde şi zâmbetul de pe chip. Marcăm un deceniu de luptă, de poveşti triste devenite poveşti fericite. Zece este, pentru totdeauna, cifra noastră preferată. Zece pentru Romtelecom, care ne-a susţinut şi ne susţine de atâţia ani. Zece pentru toţi cei care ne apelează şi au curajul să ceară ajutor", a declarat Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, cu prilejul acţiunii. Bilanţul activităţii acestei asociaţii arată că la numărul gratuit 116.111 au fost înregistrate până acum aproape 1,7 milioane de apeluri, dintre cazurile preluate de Asociaţia Telefonul Copilului şi predate către autorităţi peste 30.000 au fost soluţionate în favoarea copiilor. La nivel european există un număr de urgenţe pentru copii - 116.111, care poate fi apelat fie de copiii abuzaţi, fizic sau psihic, fie de părinţii, educatorii sau rudele care reclamă încălcarea drepturilor copiilor lor. Consilierii care răspund între orele 8:00-20:00 oferă informaţii, sfaturi şi suport apelanţilor astfel încât să-i ajute în demersul lor de a rezolva problemele copiilor cărora li s-au încălcat drepturile. Cei care răspund la telefon sunt specialişti în drepturile copilului, asistenţi sociali şi psihologi. Printre partenerii Asociaţiei Telefonul Copilului se numără instituţii precum Biserica Ortodoxă Română, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Inspectoratul Şcolar, Poliţia Română, Agenţia Naţională Antidrog, dar şi alte fundaţii şi organizaţii.