Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Comunicat de presă privind proiectul Legii Educaţiei Naţionale

Comunicat de presă privind proiectul Legii Educaţiei Naţionale

Data: 30 Martie 2010

Sectoarele de resort ale Administraţiei Patriarhale şi Arhiepiscopiei Bucureştilor au urmărit cu interes modul în care au fost receptate în societatea românească proiectul noii Legi a Educaţiei Naţionale şi dezbaterile pe marginea lui.

Deşi are convingerea că orice lege este perfectibilă, deci şi actualul proiect, totuşi, Patriarhia Română îşi exprimă susţinerea, în general, faţă de prezentul proiect şi îi îndeamnă pe toţi factorii implicaţi în procesul educaţional să sprijine adoptarea unei legi a educaţiei cât mai adecvate pentru nevoile societăţii româneşti, informează Biroul de presă al Patriarhiei Române. Pentru a încuraja dialogul şi coparticiparea la definitivarea legii educaţiei, Patriarhia Română doreşte să-şi exprime acordul mai ales asupra câtorva aspecte remarcabile ale proiectului, precum: trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, care va fi deosebit de utilă în mediu rural, atât pentru elevi (care n-ar mai fi nevoiţi să facă naveta la oraş pentru a-şi finaliza studiile obligatorii), cât şi pentru profesori (care cu o clasă în plus la gimnaziu şi-ar mai completa normele didactice); evaluarea realizată pe baza portofoliului educaţional, care va permite o mult mai bună orientare a elevilor în alegerea şcolilor pe care le vor urma; crearea climatului de etică şcolară şi universitară, prin promovarea persoanelor de înaltă probitate profesională şi morală în posturi didactice şi de conducere.

Ne exprimăm încrederea că prin dialog, coresponsabilitate şi cooperare, prin implicarea activă a tuturor celor conştienţi de importanţa educaţiei pentru viitorul ţării, vom reuşi să avem o lege a educaţiei care, promovând competenţa şi competiţia calitativă, să scoată România din criza economică şi mai ales din criza spirituală, care este, de fapt, cauza principală a crizei economice şi a degradării vieţii sociale de astăzi.