Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Știri „De ce suntem ortodocşi?“

„De ce suntem ortodocşi?“

Un articol de: Silviu Dascălu - 29 Mar, 2011

Postul de Radio Trinitas al Patriarhiei Române desfăşoară în perioada 27 martie - 10 aprilie campania intitulată "De ce suntem ortodocşi?", prin care realizatorii doresc să răspundă la o serie de probleme cotidiene ale creştinului şi să dea mărturie vie despre Ortodoxia românească.

Ideea realizării unei asemenea campanii este mai veche şi a apărut în timpul discuţiilor pe care realizatorii şi redactorii postului de radio le-au avut cu diferiţi oameni despre ora de religie în şcoală şi despre necesităţile duhovniceşti ale omului de astăzi.

Atunci s-a decis, prin intermediul unor emisiuni radiofonice, abordarea unor subiecte de interes bisericesc, dar în acelaşi timp şi de interes general pentru toţi oamenii, pentru a discuta şi rezolva probleme din actuala societate.

"Campania "De ce suntem ortodocşi?" este una adaptată perioadei Postului Mare, care este una de pregătire mai intensă pentru sărbătoarea Învierii Domnului, dar şi o perioadă de cultivare a virtuţilor creştine, a învăţăturii de credinţă şi, în acelaşi timp, o perioadă în care fiecare dintre noi trăieşte mai intens, mai plenar demnitatea de a fi ortodox", ne-a spus părintele consilier Nicolae Dascălu.

Această campanie este benefică atât pentru fiii Bisericii, dar şi pentru cei care nu sunt neapărat ortodocşi, dar care sunt creştini, cât şi pentru necreştini.

Campania a început în Duminica Sfintei Cruci şi, pornind de la această sărbătoare, prima temă a campaniei a fost "Cinstirea Sfintei Cruci, a icoanelor şi a Sfinţilor". A doua temă, aflată în dezbatere astăzi, este "Ortodoxie şi românism. Ne cunoaştem şi ne afirmăm identitatea?"

Următoarea, pe 30 martie, va trata tema "Taina spovedaniei. De ce este nevoie de un duhovnic?", pe 31 martie va fi tema "Credinţa: comunitară sau numai personală. "Privatizarea" credinţei", pe 1 aprilie se va discuta tema "Convertirea. Cum mi-a schimbat viaţa? - pomenirea Sfântei Cuvioase Maria Egipteanca". Campania va continua pe 2 aprilie, cu tema "De ce-i pomenim pe cei adormiţi?", pe 3 aprilie va fi abordat subiectul "De ce participăm la slujbele liturgice?", pe 4 aprilie vom afla despre "Ortodoxia şi libertatea. Ne îngrădeşte Biserica drepturile?", iar pe 5 aprilie, tema va fi "Botezul nostru. Botezul copiilor".

Următoarea temă, de pe 6 aprilie, va aborda subiectul "Tinerii în Biserică", pe 7 aprilie vom afla care trebuie să fie "Atitudinea creştinului în faţa suferinţei", iar apoi, pe 8, vom afla informaţii despre "Ortodoxia românească în diaspora. Solidaritatea ortodoxă". Pe 9 aprilie vom afla cum trebuie să ne comportăm în Biserică, acasă şi în societate, iar pe 10 aprilie campania se va încheia cu o emisiune care va trage concluziile.

Temele vizate vor fi prezentate atât prin intermediul unor ştiri, cât şi prin reportaje, dezbateri, intervenţii directe alte ascultătorilor pentru a-şi exprima opiniile sau pentru a pune întrebări.

Dialog în direct cu ascultătorii Radio Trinitas

"O parte din emisiunile noastre, în special emisiunile teologice, vor aborda tema campaniei, emisiuni de cateheză, dar mare parte din spaţiul magazinelor radiofonice le-am dedicat campaniei şi interacţiunii dintre realizatorii şi ascultătorii noştri. Unul dintre obiectivele campaniei este de a duce în spaţiul radiofonic Trinitas vocile ascultătorilor, pentru că nu dorim să răspundem la întrebări care nu sunt puse, ci dorim să vedem care sunt preocupările ascultătorilor noştri", a declarat directorul de programe al Radio Trinitas, Ciprian Olinici.

În proiect sunt implicate atât studiourile regionale de la Iaşi Craiova şi Sibiu, cât şi posturi de radio partenere, precum şi corespondenţi din ţară şi străinătate.

Potrivit părintelui consilier Nicolae Dascălu, campanii de genul acesteia vor avea loc şi în perioada următoare, având drept temă Anul Sfântului Botez şi al Sfintei Cununii.