Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Știri Duminica a 5-a după Rusalii la Catedrala Patriarhală

Duminica a 5-a după Rusalii la Catedrala Patriarhală

Un articol de: Marius Nedelcu - 26 Iul, 2016

În Duminica a 5-a după Rusalii, Sfânta Liturghie a fost săvârșită la Catedrala Patriarhală din București de către Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepis­copiei Bucureștilor. În cadrul slujbei, ierarhul a rostit un cuvânt de învățătură despre Evanghelia duminicală, care a consemnat vindecarea de­monizaților din ținutul Gadarei (Matei 8, 28-34; 9, 1).

Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul a spus credincioșilor în cuvântul de învățătură de duminică, 24 iulie, că din viețile sfinților și ale cuvioșilor nevoitori se vede cel mai clar lupta dintre om și diavol, dintre voința omului și ispitele și gândurile care îi vin de la cel rău, precum și efortul pe care îl depun aceștia ca să lupte împotriva duhurilor necurate. „Sunt oameni care stau împotriva diavolului și care, prin post, prin rugăciune și mai ales prin deosebirea duhurilor, nu-l primesc în viața lor. Să nu primim toate gândurile și toate uneltirile vrăjmașului, toate momelile pe care le aruncă tuturor, având mare grijă, pentru că el este înțelept cu cei înțelepți, și simplu cu cei simpli, și o face chiar și pe smeritul și pe cunoscătorul Scripturii cu cei care cred că sunt avansați pe drumul acesta al credinței. Diavolul va fugi de cei care sunt aproape de Dumnezeu, de cei care îl cheamă întru ajutor pe Preamilostivul Dumnezeu, de cei care în rugăciunile lor cer ocrotirea Mântuitorului Iisus Hristos, a Preacuratei Sale Maici și a sfinților îngeri păzitori, și care nu se lasă biruiți de puterea întunericului”, a spus Preasfinția Sa. O altă idee importantă care decurge din pericopa evanghelică citită duminică, de la Matei 8, 28-34; 9, 1, este că locuitorii ținutului Gadarei i-au cerut Domnului Hristos să plece de la ei, chiar după vindecarea demonizaților. „După Învierea Sa din morți, Mântuitorul Hristos a călătorit pe drumul către Emaus și Sfânta Scriptură ne spune că ochii celor doi ucenici erau ținuți ca să nu-L cunoască pe Domnul. Și El le-a vorbit pe cale celor doi despre toate cele ce se întâmplaseră în Ierusalim în acele zile. La un moment dat, acest străin pe care cei doi discipoli nu L-au recunoscut se făcea că merge mai departe, și cei doi L-au rugat stăruitor să rămână cu ei. Aceasta este atitudinea ucenicilor Domnului: L-au rugat stăruitor ca să rămână cu ei, iar locuitorii din Gadara i-au spus să plece de la ei. Acum fiecare dintre noi își poate pune întrebarea cu cine se aseamănă el, cu ucenicii Domnului care l-au rugat să rămână împreună cu ei, sau cu cei din Gadara, care i-au spus să plece. Când Domnul rămâne cu noi avem viață veșnică și nu avem bucurii și ocrotire atunci când El pleacă din pricina noastră, a atitudinii rele, a cuvintelor nepotrivite, a ceea ce facem noi. În locul lui se instalează întunericul și moartea și nimeni nu mai pomenește de noi dacă Domnnul a plecat, pentru că El dă sens vieții noastre, de aceea trebuie să Îl rugăm permanent să rămână cu noi, să sfințească viața noastră, să ne fie ocrotitor și apărător de duhurile și stăpânitorii acestui veac”, a spus Preasfințitul Părinte Timotei ­Prahoveanul.