Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Formare în managementul serviciilor sociale

Formare în managementul serviciilor sociale

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 12 Mai 2018

Consilieri coordonatori ai sectoarelor social-filantropice din cadrul eparhiilor, dar și coordonatori, directori sau manageri de centre și servicii sociale din țară participă la o serie de cursuri de formare în managementul serviciilor sociale. Primul modul de cursuri, care a debutat la începutul săptămânii la Centrul național pentru formare continuă „Dumitru Stăniloae” din București, se încheie astăzi, 12 mai.

Federația Filantropia, în colaborare cu Academia Concordia, organizează două module de formare în managementul serviciilor sociale pentru persoanele cu funcții de conducere în domeniul social. „Scopul acestor cursuri este de a dezvolta cunoș­tințele și abilitățile de leadership în domeniul serviciilor sociale, întrucât este mare nevoie de astfel de competențe, mai ales în situa­ția de astăzi când sunt cerințe și standarde tot mai ridicate în ceea ce privește furnizarea serviciilor sociale. De multe ori, coordonatorii de centre sunt nevoiți să își adapteze stilul de conducere în funcție de posibilitățile angajaților, urmărind dezvoltarea echipei, de implicarea tuturor angajaților, mai ales a celor cu experiență în domeniul decizional. De asemenea, delegarea este un instrument important pe care managerii de servicii sociale pot să îl valorifice, ca de altfel și ascultarea activă. Astfel, aceste cunoștințe au ca scop îmbunătățirea performan­țelor profesionale în vederea furnizării unor servicii de calitate grupurilor vulnerabile. Compe­ten­țele acestea profesionale în domeniul leadership-ului completează acele competențe pastorale, atunci când vorbim de clerici, pentru că mare parte a personalului implicat în organizarea centrelor sociale sunt clerici, care au rol foarte important alături de laici în organizarea activității caritabile în Patriarhia Română”, a precizat pr. Ionuț-Viorel Iordăchescu, consilier eparhial coordonator al Sectorului social-filantropic și misionar al Arhiepiscopiei Bucu­reștilor.

Cursurile primului modul în managementul serviciilor sociale au spre analiză și dezbatere tema „Explorare personală și organiza­țio­nală a leadership-ului în managementul social”. „Obiectivul acestui curs este de a învăța tehnici de management specifice pentru serviciile sociale, astfel încât să crească capacitatea serviciilor sociale implementate de organi­za­țiile Federației Filantropia. Cursul este gândit gradual, astfel primul modul are accentul foarte mult pe «noi înșine», adică lider și echipă, cu valorile pe care le avem în Biserică și pe care le ducem în zona serviciilor sociale. Totodată, cursul cuprinde elemente din zona de dinamică a echipei, precum: cum dezvoltăm echipa, care sunt stadiile de dezvoltare a unei echipe, modul în care luăm decizia, cum, când și cui delegăm. În al doilea modul, accentul se va pune foarte mult pe partea de management efectiv al serviciilor sociale, adică trecerea de la dimensiunea personală și de echipă către dimensiunea organizațională: care sunt principiile de management ale cali­tății și cum îmi setez propriile standarde de calitate, cum fac partea de managementul perfor­manței de la performanța la nivel organizațional pentru serviciul meu social până la performanța fiecărei persoane”, a explicat Silvia Mișu, formator în cadrul Academiei Concordia.

Al doilea modul în managementul serviciilor sociale se va desfășura la sfârșitul lunii mai. Academia Concordia oferă programe de formare de înaltă calitate în domeniul serviciilor sociale din România, punând în aplicare programe de management social dezvoltate de-a lungul a 25 de ani de Organizația „Kardinal König Haus“ din Austria. Federația Filantropia este organizație non- profit a Patriarhiei Române și furnizor de formare profesională a adulților, autorizat din anul 2012.