Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Informare despre restituirea imobilelor preluate în comunism

Informare despre restituirea imobilelor preluate în comunism

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Darius Herea - 24 Iulie 2013
Marţi, 23 iulie, în sala festivă a Episcopiei Caransebeşului, a avut loc o şedinţă de informare cu privire la aplicarea Legii nr. 165/2013, referitoare la măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România. 
 
Lucrările şedinţei au fost organizate de către oficiul canonico-juridic al Episcopiei Caransebeşului. În acest sens, părintele protosinghel Casian Ruşeţ, coordonatorul subsectorului, şi părintele Călin Ianchiş, inspector eparhial, au prezentat şi explicat preoţilor parohi cadrul legal actual, în vederea finalizării procesului de restituire a imobilelor care au aparţinut cultelor religioase. 
 
„În urma promulgării şi publicării Legii 165/2013, la recomandarea Cancelariei Sfântului Sinod am emis o circulară la nivel eparhial pentru a identifica parohiile care au depus cereri formulate în temeiul Legii nr. 10/2001, cereri formulate în temeiul prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, cereri formulate potrivit Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare, cererile de retrocedare formulate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, republicată, aflate în curs de soluţionare la entităţile învestite de lege sau, după caz, la Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor. Ulterior am centralizat situaţiile parohiilor în cauză, iar astăzi împreună cu părintele inspector, la recomandările şi îndrumările juristului episcopiei am formulat şi redactat cererile de finalizare a procesului de restituire“, ne-a declarat părintele Casian Ruşeţ. 
 
Potrivit art. 5. alin. (1) din lege, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale se constituie, prin ordin al prefectului, Comisia locală pentru inventarierea terenurilor. 
 
În conformitate cu art. 8. alin (1), în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, comisiile locale de fond funciar au obligaţia de a centraliza toate cererile de restituire nesoluţionate, în vederea stabilirii suprafeţei de teren necesare finalizării procesului de restituire. 
 
În cele patru protopopiate din Episcopia Caransebeşului, s-au identificat 29 de unităţi parohiale care pot beneficia de prevederile prezentei legi. În acest context, preoţii parohi au fost consiliaţi şi îndrumaţi în aşa fel încât în termenele prevăzute în legislaţie să introducă documentaţiile la comisiile locale de Fond Funciar.