Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Îngerii - icoane ale sfinţeniei lui Dumnezeu

Îngerii - icoane ale sfinţeniei lui Dumnezeu

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 09 Noiembrie 2017

Biserica Ortodoxă a sărbătorit ieri, 8 noiembrie, Soborul Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil şi al tuturor cereştilor puteri. Cu acest prilej, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a rostit un cuvânt de învăţătură în Paraclisul „Sfântul Grigorie Luminătorul” din Reşedinţa Patriarhală în care a evidenţiat faptul că există nouă cete îngereşti, grupate în trei categorii, care fac legătura dintre Preasfânta Treime şi oamenii de pe pământ, cele nouă cete îngereşti reflectând totodată cel mai transparent slava Preasfintei Treimi.

Patriarhul Bisericii noastre a explicat motivul pentru care cele nouă cete de puteri cereşti netrupeşti sunt grupate în câte trei categorii sau grupe. „Aceste nouă cete îngereşti, grupate în câte trei categorii, reprezintă trei stări de lumină şi sfinţenie diferite. În prima stare sau categorie avem serafimii, heruvimii şi tronurile. În a doua categorie avem domniile, puterile şi stăpâniile, iar în a treia, începătoriile, arhanghelii şi îngerii. Aceasta arată că darurile de la Dumnezeu se împărtăşesc treptat. Serafimii cei cu câte şase aripi sunt cei mai apropiaţi de Sfânta Treime. Aripile din faţă ale serafimilor înseamnă că ei sunt copleşiţi de slava lui Dumnezeu şi de aceea ei trebuie să îşi acopere privirea, ca să nu fie orbiţi de slava copleşitoare a Sa. Al doilea rând de aripi arată mobilitatea lor, iar aripile cu care îşi acoperă picioarele (al treilea rând de aripi) arată că ei, deşi sunt limitaţi, au o putere de a fi prezenţi în mod rapid în diferite locuri, astfel încât toate cele şase aripi arată rapiditatea cu care ei împlinesc voia lui Dumnezeu (...). Această diferenţiere de stări duhovniceşti ale sfinţilor îngeri ne mai arată că sfinţenia se dobândeşte treptat şi că aceia care sunt mai sus trebuie să împărtăşească darurile primite cu cetele cereşti care urmează după ele. Ierarhia cerească este o ierarhie a împărtăşirii, a dăruirii”, a reliefat Preafericirea Sa.

„Puterile cereşti sunt fiinţe spirituale inteligente, luminoase, dar limitate în spaţiu”

Părintele Patriarh Daniel a precizat că stăpâniile (puteri cereşti netrupeşti din a doua stare) au puteri asupra Universului şi asupra iadului, iar arhanghelii şi îngerii (puteri cereşti netrupeşti din a treia categorie) sunt slujitorii cereşti cei mai apropiaţi de oameni. Întâistătătorul Bisericii noastre a spus că, deşi îngerii nu au trupuri, totuşi iau o formă materială, însă fără substanţă materială. „Ei au un contur material, dar nu şi un conţinut material. Sunt fiinţe spirituale inteligente, luminoase, dar limitate în spaţiu. Puterile cereşti sunt creaturi, nu sunt Creatorul! Aceste puteri cereşti netrupeşti reflectă slava lui Dumnezeu, sunt icoane sau oglinzi ale sfinţeniei Lui, ale dreptăţii Lui, ale bunătăţii Lui, care se reflectă în ei, în măsura în care ei se împărtăşesc de aceste bunătăţi spirituale şi le comunică sau le binevestesc”, a subliniat Preafericirea Sa.

Mihail - slujitor al legii, Gavriil - înger al harului

Patriarhul României a precizat că îngerii au nume teofore sau purtătoare de Dumnezeu, deoarece se termină în el sau il, o pre­scurtare de la pluralul ebraic Elohim, care înseamnă Dumnezeu. „Mihail înseamnă cine este ca Dumnezeu, iar Gabriel înseamnă Dumnezeu Cel puternic. Fiecare nume care se termină în el sau il arată o slujire referitoare la Dumnezeu, o vocaţie, o chemare de la Dumnezeu (...). Sfântul Arhanghel Gavriil este înger al harului, al binecuvântării şi al bucuriei şi astfel el completează lucrarea Sfântului Arhanghel Mihail, ca înger al legii, al dreptăţii şi al ocrotirii celor drepţi”, a spus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel. La final, Întâistătătorul Bisericii noastre i-a felicitat pe toţi cei care poartă numele Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil sau derivate din aceste nume.