Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Lucrările de pictură în frescă şi mozaic au fost evaluate

Lucrările de pictură în frescă şi mozaic au fost evaluate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 01 Mai 2013

Mai mulţi pictori iconari adulţi din întreaga ţară au trimis la Patriarhia Română, până la sfârşitul lunii aprilie, câte o lucrare de pictură realizată în tehnica al fresco sau în tehnica mozaic, pentru a participa la concursul naţional „Icoana ortodoxă - lumina credinţei“. Aceste lucrări au fost evaluate ieri, 30 aprilie, iar câştigătorii vor fi anunţaţi în zilele următoare. 

Lucrările au fost evaluate de către fiecare membru al comisiei de evaluare, formată din specialişti în domeniul artei bisericeşti, care au ţinut cont de încadrarea în tematica concursului, ermeneutica liturgică, acurateţea culorilor şi tehnica de execuţie. În urma evaluării, prof. dr. Mihaela Palade, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” din Bucureşti, Catedra „Artă sacră”, a precizat că multe lucrări au fost depunctate din cauza neîncadrării în canonul ermeneutic, care, deşi trebuie păstrat, nu presupune o închistare în aceeaşi formulă, ci îndeamnă la anumite interpretări ale Tradiţiei. „În cazul unei lucrări, dacă nu apare şi o interpretare a Tradiţiei, atunci nu putem să ne raportăm decât la o imitaţie, la o lucrare lipsită de valoare. Nu lipsită de importanţă este cromatica, modul cum este ea dozată, folosită şi speculată”, a mai subliniat prof. dr. Mihaela Palade, membră a comisiei de evaluare. 
 
Puţine lucrări au trecut baremul, adică a fost apreciat efortul. „Ei au pornit de la nişte modele frumoase, de valoare, şi s-au străduit să fie originali, dar se vede că nu au studiile necesare, nu au baza, desenul, compoziţia, iar de tehnică nu mai vorbesc. Atât timp cât te străduieşti să faci lucruri bune şi îţi aduci aportul personal e minunat, dar atât timp cât vrei să ieşi în evidenţă prin aşa-zisa originalitate mai trebuie să mai studiezi. În această meserie, care pare uşoară şi frumoasă, este de fapt o muncă imensă, atât studiu, cât şi perseverenţă. Fără un abc pe care să-l înveţe perfect, nu pot să ajungă să facă nişte lucrări originale. O simplă originalitate fără o bază temeinică nu convinge”, a apreciat Cristiana Călinescu Fodor, artist plastic şi pictor bisericesc categoria I. 
 
Cei opt câştigători, câte patru la fiecare secţiune, vor fi premiaţi la vernisajul expoziţiei în Sala „Europa Christiana“ de la Palatul Patriarhiei, organizată în ziua praznicului Sfinţilor Împăraţi Constantin şi Elena din 21 mai, hramul istoric al Catedralei patriarhale.