Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Serviciu de consiliere medicală prin telefon

Serviciu de consiliere medicală prin telefon

Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 05 Feb 2011

Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie din România a lansat, la nivel naţional, un serviciu de consiliere telefonică unic în România, CallMed, conceput să faciliteze comunicarea dintre medicii de familie şi pacienţii lor şi în afara programului de la cabinet.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie din România, prin intermediul serviciului de consiliere telefonică pacienţii îi vor putea solicita medicului lor orice fel de sfat cu privire la anumite probleme de sănătate, înainte de a-şi face o programare la cabinetul acestuia. Pentru a putea lua legătura cu un medic de familie, pacientul va trebui să apeleze numărul 1363, iar după mesajul vocal, va trebui să tasteze codul unic de identificare a medicului său, apelul urmând să fie direcţionat către acesta. Fiecare medic înscris în programul CallMed va avea propriul cod de identificare.

Tariful pentru o convorbire telefonică este de 0,95 euro/ minut plus TVA, după care taxarea va fi la secundă. După cea de-a doua apelare la 1363, numărul pacientului va fi recunoscut de sistemul CallMed şi apelul va fi direcţionat către medicul personal. Ulterior, când serviciul va fi disponibil pentru toate specialităţile medicale, va exista posibilitatea de a tasta zero pentru a fi redirecţionat către alt medic, de altă specialitate.

Apelurile vor putea fi iniţiate din reţelele Orange, Vodafone, Romtelecom sau Cosmote. "Sper ca, într-un an, orice medic curant să poată fi apelat de pacientul său prin acest serviciu. Pe măsură ce medicii vor afla că disponibilitatea lor, timpul alocat, efortul depus, stresul şi răspunderea pentru oferirea unor recomandări de calitate vor fi recompensate valoric, tot mai mulţi vor fi cei care se vor înscrie în acest serviciu. Ca pentru orice serviciu privat, piaţa va fi cea care va decide cum şi în ce fel se va dezvolta", a declarat pentru Agerpres Marina Pîrcălabu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Bucureşti şi judeţul Ilfov.