Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Sesiune de formare pentru profesorii de religie

Sesiune de formare pentru profesorii de religie

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 05 Feb 2013

Luni, 4 februarie, în sala festivă de la Centrul eparhial din Timişoara a avut loc sesiunea de formare „Procedee şi mijloace de învăţământ utilizate în cadrul orei de religie“ pentru profesorii de religie înscrişi la gradele didactice I şi II. Evenimentul s-a desfăşurat cu binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Nicolae, Mitropolitul Banatului, şi prin implicarea directă a Preasfinţitului Paisie Lugojanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timişoarei.

Sesiunea de formare „Procedee şi mijloace de învăţământ utilizate în cadrul orei de religie“ a fost susţinută de prof. Daniela Buzatu, inspector de religie, care a prezentat mijloacele de învăţământ ce pot fi utilizate la orele de religie. În cadrul întâlnirii s-a derulat o activitate metodică pentru profesorii de religie unde s-a discutat modalitatea desfăşurării inspecţiilor. Astfel, au fost prezentate cele trei etape ale inspecţiei: preinspecţia, inspecţia şi postinspecţia, precizându-se modul în care fiecare profesor trebuie să se pregătească. În cea de a doua parte a fost pus accentul pe partea metodică a predării, despre felul în care profesorii îşi vor alcătui proiectele de activitate didactică, modul în care vor folosi materialele didactice pentru a parcurge toate etapele lecţiei, urmărindu-se ridicarea nivelului calitativ al orei de religie.
 
„Este foarte important să predăm religia din suflet, dar să o predăm şi în acelaşi timp ştiinţific, motiv pentru care este necesar să ne pregătim şi din punct de vedere metodic. În cadrul activităţii practice susţinute la această întâlnire, am prezentat etapele fişei de evaluare, proiectarea activităţilor didactice, desfăşurarea lecţiei, mai ales metodele de evaluare. Toate acestea aduc un plus orei de religie prin cunoştinţele psiho-relaţionale aduse în atenţie. Este foarte important ca un profesor de religie să aibă o relaţie dintre cele mai bune cu cadrele didactice din şcoală, cu elevii, cu parohia, în măsura în care pot să desfăşoare activităţi comune, în urma cărora fiecare să încerce să se autoevalueze cât mai corect. Este foarte importantă desfăşurarea de către cadrele didactice din şcoală a unor activităţi educative atât în cadrul şcolii, cât şi în afara ei, pentru toate acestea fiind necesar să adune acte doveditoare. De asemenea, pentru activitatea personal-metodică şi ştiinţifică este necesară dovedirea cursurilor prin acte“, a menţionat Dorel Laţcu, profesor de religie la Liceul Teoretic Grigore Moisil. Sesiunea de formare s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile, a avut ca participanţi şi 25 de preoţi din Arhiepiscopia Timişoarei, care predau religie şi care au dorit să-şi îmbunătăţească metodele de predare după modelul prezentat de cadrele didactice superioare şi de metodişti. „Scopul întâlnirii a fost acela de a ajuta profesorii de religie debutanţi şi susţinerea preoţilor care predau religie, întrucât nu toţi au o experienţă îndelungată, unii fiind chiar debutanţi în predarea orelor de religie. Pe viitor, întâlnirile de acest fel vor continua prin dezvoltarea altor teme precum «Metode activ-participative în predarea orei de religie», «Curriculum», «Proiectarea pe unităţi de învăţare», «Activităţi extracurriculare», «Alcătuirea unui parteneriat între Şcoală şi Biseric㻓, a declarat pr. Sorin Lungoci, responsabil al Sectorului Învăţământ şi activităţi cu tineretul din cadrul Arhiepiscopiei Timişoarei. (Diac. Marius Mircia, Valentin Birău)