Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Simpozion dedicat asistenţei sociale la Facultatea „Dumitru Stăniloae“ din Iaşi

Simpozion dedicat asistenţei sociale la Facultatea „Dumitru Stăniloae“ din Iaşi

Un articol de: Constantin Ciofu - 20 Mai 2009

Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae“ a Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, în parteneriat cu Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă“ din cadrul Biroului de Asistenţă religioasă al Centrului Eparhial Iaşi au organizat luni, 18 mai 2009, Simpozionul „Modalităţi de intervenţie ale asistentului social teolog în rezolvarea problemelor lumii contemporane“.

Întrunirea, care a avut loc în Sala Coloanelor a facultăţii, a început la ora 10:00 şi a durat cinci ore, timp în care studenţii au prezentat o serie de comunicări. În deschidere, conf. dr. Carmen Gabriela Lăzăreanu de la Facultatea de Teologie „Dumitru Stăniloae“ a vorbit despre „Asistenţa socială a bolnavilor“, urmând ca programul sesiunii de comunicări să se desfăşoare astfel: „Efectele negative ale bătrâneţii“, susţinută de Aioanei Ramona Petrina şi Stoica Geanina Georgiana, „Vârsta a treia între moarte socială şi adaptare/neadaptare“ - Ancuţa Andreea Morcov şi Veronica Tîrdea, „Copilăria - o taină ce trebuie descoperită“ - Gabriela Andrei şi Ştirban Elena, „Violenţa domestică“ - Ursescu Diana şi Gafiţa Andreea, „Copiii străzii“ - Bolea Angela şi Manta Iuliana, „Violenţa juvenilă“ - Cristiean Irina, „Cerşetoria“ - Florentina Rusu şi Alina Mărîe, „Plasamentul familial, o alternativă la instituţionalizare“ - Handaric Vasilica şi Vodă Casiana, „Copiii cu autism şi lumea lor“ - Bozariu Adelina şi Iliuţă Daniela, „Avortul“ - Chelsoiu Roxana şi Ciubotariu Anda, „Alcoolismul“ - Ţurcanu Roxana, „Filantropia“ (Mănăstirea Petru Vodă) - Cristina Ghidoarcă şi Diana Leonte şi „Locul şi rolul filantropiei în rezolvarea problemelor sociale“, de Mălăescu Maria. Între aceste expuneri au fost prezentate tehnici de terapie ludică cu titlurile: „Povestea“, „Arta dramatică“, „Teatru de păpuşi“ şi „Sculptura familiei“.

Tehnici de terapie ludică pentru copii

Prin intermediul acestei activităţi, studenţii au încercat să evidenţieze rolul asistenţilor sociali teologi, dar şi abilităţile pe care le-au dobândit în aceşti ani de studiu. De asemenea, participanţii la simpozion au încercat să reliefeze anumite tehnici mai puţin puse în practică, cum ar fi cele de interacţiune cu copiii prin terapie ludică: terapia prin poveste, terapia prin teatrul de păpuşi sau terapia prin arta dramatică. În afară de aceste tehnici, studenţii au prezentat anumite teme în care menţionează modalităţile de intervenţie în diferite cazuri. „Consider că acest simpozion poate să-i ajute pe studenţi să dobândească noi abilităţi, noi competenţe în asistenţa socială, iar în viitor aceste practici pot fi utilizate în meseria lor. Asistenţa socială nu este o meserie care se referă la o activitate încadrată strict în nişte tipare sau doar la legislaţie. Noi interacţionăm cu bătrânii, cu copiii, persoane cu handicap etc. De aceea, trebuie să cunoaştem din punct de vedere psihologic aceşti indivizi, trebuie să ştim cum să interacţionăm cu ei. Simpozionul de astăzi (n.r. - luni) se referă la lucrul cu copiii. Ţinând cont de faptul că ei sunt pe diferite segmente de vârstă, interviul-tehnică, mult utilizat în asistenţa socială, nu este întotdeauna valabil la copii. Atunci, trebuie să folosim alte tehnici pentru a putea fixa un «diagnostic» corect în viaţa copilului şi pentru a putea interacţiona mai bine cu acesta“, a explicat conf. dr. Carmen Gabriela Lăzăreanu.