De sărbătoarea Intrării Maicii Domnului în biserică, joi, 21 noiembrie, Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop‑vicar al Arhiepiscopiei Iașilor, a slujit la hramul Mănăstirii Peștera din
Slujire arhierească la Catedrala Patriarhală
Credincioșii care au venit la Catedrala Patriarhală duminică, pentru a prăznui „Schimbarea la Față a Domnului”, au avut prilejul să se roage împreună cu Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor. Preasfinția Sa, înconjurat de un sobor de slujitori, a săvârșit Sfânta Liturghie și a rostit un cuvânt de învățătură despre semnificațiile duhovnicești ale sărbătorii.
Preasfinția Sa a evidențiat motivele transfigurării Mântuitorului pe Muntele Tabor, arătând că unul dintre scopurile descoperirii slavei Sale dumnezeiești a fost acela de a-i pregăti pe Sfinții Apostoli pentru înțelegerea patimilor și a răstignirii, care urmau să aibă loc.
„Văzând slava dumnezeirii Lui prezentă în mod covârșitor pe Muntele Taborului, Apostolii puteau să înțeleagă că drumul Mântuitorului nu era un drum spre moarte, ci unul spre Înviere. Pătimirile Lui erau făcute din iubire de oameni și toată această lucrare nu se încheia la mormânt, ci era un drum spre Înviere”, a precizat ierarhul.
Preasfinția Sa a explicat de ce Sfântul Apostol Petru a spus „Să facem trei colibe. Ție una, lui Moise una și lui Ilie una”: „Cuprins de o negrăită bucurie, Petru a spus aceste cuvinte pentru că erau în săptămâna Sărbătorii Corturilor, când evreii nu mai locuiau în case. Își făceau și atunci, mai fac și acum, locuințe improvizate în care locuiau câteva zile, amintind de vremea peregrinării lor prin pustiul Egiptului”, a mai arătat Prea-sfinția Sa.
În continuare, ierarhul a vorbit despre lumina care L-a învăluit pe Iisus Hristos în timpul schimbării Sale la față, lumina negrăită a slavei dumnezeiești.
Citându-l pe Sfântul Ioan Gură de Aur, Preasfințitul Părinte Timotei a explicat că prin îmbrăcarea în Hristos la Taina Sfântului Botez, fiecare creștin primește această lumină izvorâtă din dumnezeirea Mântuitorului.
„În momentul important al Botezului, cerurile se deschid și pentru noi cum s-au deschis pentru Fiul lui Dumnezeu și fiecare dintre noi este numit «Fiu iubit», cum a fost numit și Fiul Cel preaiubit al Tatălui ceresc”, a adăugat PS Timotei Prahoveanul.
În final, ierarhul i-a îndemnat pe toți credincioșii să reflecteze la cuvintele rostite de Dumnezeu Tatăl: „Acesta este Fiul Meu cel iubit. Pe Acesta să-L ascultați!”.
„Rămâne să ne răspundem nouă mai întâi, și apoi înaintea lui Dumnezeu, dacă Îl ascultăm pe Domnul sau nu, dacă iubirea noastră a fost negrăită față de El, sau nu a fost deloc, dacă L-am urmat și L-am ascultat”, a concluzionat PS Timotei.