Cum a apărut primul „telefon al copilului”
Alianţa internaţională Child Helpline International (CHI) este structura care gestionează activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor copiilor din întreaga lume. Serviciile de tip „telefonul copilului” oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru situaţiile care impun o intervenţie de urgenţă. Aceste linii telefonice și-au dovedit importanța în timpul pandemiei, când mulţi dintre membrii CHI au constatat o creştere uriaşă a numărului de apeluri, SMS-uri şi mesaje ale copiilor. Child Helpline International are în prezent 173 de membri, care reprezintă organizaţii din 142 de ţări şi teritorii din întreaga lume.
Ideea unui telefon al copilului aparţine lui Jeroo Billimoria, o activistă social din India, care a început să lucreze cu copiii fără adăpost din țara sa, la începutul anilor ‘90. Ea le-a dat numărul său de telefon pentru ca ei să o sune ori de câte ori aveau nevoie de ajutor, iar telefonul nu s-a mai oprit din sunat. Intuiţia şi acţiunile ei au condus-o spre înfiinţarea Childline India - prima şi singura linie pentru copii din India.
În România, Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în 2006. Este o organizaţie nonprofit, al cărei scop este protejarea copiilor împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor şi împotriva oricărei forme de abuz. La telefonul copilului, 119, pot suna copiii aflaţi într-o situaţie vulnerabilă, dar şi alte persoane care au cunoştinţă despre un posibil abuz, zilnic, 24 de ore din 24, şi gratuit.