Elevii Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş au participat la un workshop susţinut de pilotul Bogdan Marişca, în cadrul campaniei de siguranţă rutieră „Be Cool. Keep it Safe!”,
Absenteismul elevilor, în sarcina şcolilor
Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a susţinut că reducerea absenteismului şcolar cade exclusiv în sarcina şcolilor, MECTS având menirea de a stabili politicile generale. Astfel, conducerile instituţiilor de învăţământ, sprijinite şi susţinute de autorităţile locale, urmează să găsească cele mai bune metode de combatere a acestui fenomen. Demnitarul s-a arătat încrezător în şansele de reuşită chiar începând cu anul şcolar 2011-2012.
În anul şcolar 2011-2012, absenteismul va fi redus substanţial, rezultatele vor fi foarte bune la acest capitol, a spus ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, după Consfătuirea Naţională a inspectorilor şcolari, reuniţi la Cluj-Napoca. "Am stabilit în cadrul întâlnirii câteva repere legate de organizarea sistemului şi mă refer la ceea ce ţine de absenteism şi de combaterea absenteismului. Inspectorii şcolari generali mi-au raportat că s-au făcut paşi importanţi în această direcţie, însă mai este mult de lucru. Sunt convins că, pe parcursul acestui an şcolar, vom asista la rezultate foarte bune în ceea ce priveşte reducerea absenteismului şcolar", a precizat Funeriu. Ministrul Educaţiei a adăugat că organizarea şcolilor ţine de autorităţile publice locale, iar MECTS are menirea de a stabili politicile generale. "Modul în care se controlează absenteismul şcolar este la nivelul de organizare al şcolii, împreună cu autorităţile publice locale. Punerea în practică a acestor măsuri revine autorităţilor publice locale. Aici se va vedea diferenţa între primarii cărora le pasă de şcoală şi primarii cărora nu le pasă foarte mult", a completat ministrul Educaţiei. Potrivit lui Daniel Funeriu, există mai multe posibilităţi tehnice care să contribuie la reducerea absenteismului, de la cartele de acces în şcoală până la cataloage electronice, şi că aceste modalităţi sunt alese de şcoli şi de autorităţile publice. "Există o multitudine de posibilităţi tehnice pentru a pune în aplicare aceste politici. Mijloacele tehnice sunt decise şi alese de şcoală, respectiv de autorităţile publice locale, iar politicile naţionale sunt puse în practică de minister. Ministerul Educaţiei nu are atributul legal de a cere primăriilor ceva, dar şcolile sunt evaluate permanent în ceea ce priveşte calitatea lor şi, până la urmă, rezultatele şcolilor sunt cele care arată foarte clar care este calitatea unei şcoli. Aceste rezultate sunt în directă relaţie cu absenteismul şcolar; cu cât absenteismul este mai scăzut, cu atât rezultatele sunt mai bune", a afirmat ministrul Educaţiei.