Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Cultură „Artistul şi imaginea sinelui”, o dezbatere despre Rodin

„Artistul şi imaginea sinelui”, o dezbatere despre Rodin

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Dan Cârlea - 14 Mar, 2017

La Muzeul Național de Artă al României (MNAR) se va desfășura sâmbătă, 25 martie, de la ora 18:00, în Galeria de Artă Europeană, conferința „Artistul şi imaginea sinelui”, susținută de dr. Mălina Conțu, muzeograf în cadrul Secției de Artă Europeană a muzeului.

Evenimentul este prilejuit de o celebră sculptură, realizată de artista franceză Camille Claudel, ce îl înfățișează pe Auguste Rodin și care se intitulează chiar „Sculptorul Rodin pictând”. Opera se află, de la 1 martie, în sala dedicată artei moderne franceze a Galeriei de Artă Europeană de la Muzeul Național de Artă al României și poate fi admirată până la 4 iunie. Sculptura este expusă în cadrul programului „Opere în prim-plan” - un proiect ce vizează punerea în valoare a lucrărilor aflate în depozitele Secției de Artă Europeană.

În cadrul conferinței, muzeograful Mălina Conțu va analiza această sculptură în contextul (auto)reprezentării de sine a artistului, din perspectiva mai largă a discuţiei despre statutul creatorului şi în conexiune cu alte reprezentări similare.

„În timp, profilul artistului s-a conturat treptat, prin intermediul remarcilor unor istorici, scriitori şi filozofi, dar şi prin intermediul unor imagini, portrete sau autoportrete realizate de ei înşişi. Un punct culminant al acestor dezbateri/reprezentări îl constituie epoca modernă, în special a doua jumătate a secolului al XIX-lea, o perioadă în care statutul artistului a dobândit un profil distinct, marcat de o personalitate pregnantă, derivată din ideologia geniului romantic. În acest context, profilul unic pe care Camille Claudel îl conferă sculptorului Auguste Rodin în această mică sculptură, unicat în lume, are un caracter aparte”, a explicat Mălina Conțu, citată de Agerpres.

Camille Claudel (1864-1943) a fost o sculptoriță franceză care, deși în vremea vieții nu a obținut notorietatea pe care o visa de pe urma lucrărilor ei, a fost recunoscută după moarte. Ea a avut o relație de iubire cu marele sculptor Augustin Rodin, căruia i-a dedicat și o serie de lucrări. A studiat sculptura într-unul din puținele locuri în care erau acceptate fete la sculp­tură - Académie Colarossi.