Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Testarea şi evaluarea elevilor, piatra de încercare a şcolii on-line

Testarea şi evaluarea elevilor, piatra de încercare a şcolii on-line

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 19 Noiembrie 2020

Peste 66% dintre profesorii participanţi la sondajul on-line realizat de organizaţia educaţională SuperTeach susţin redeschiderea şcolilor. Totodată, aproape toţi profesorii participanţi au declarat că cea mai grea parte din procesul predării on-line o reprezintă testarea și evaluarea copiilor. Totuşi, cadrele didactice sunt de acord că tehnologia ar trebui inclusă în procesul de predare și în viitor, după stoparea pandemiei. 

Cei mai mulţi profesori (66%) participanţi la un chestionar realizat de organizaţia educaţională SuperTeach, în perioada 9-12 noiembrie, susțin redeschiderea școlilor, motivând că „educația este un element important în economia țării”. De asemenea, 53,7% dintre profesori spun că și-ar dori să se întoarcă la predarea off-line, iar 21% consideră că școala în sistem hibrid este o variantă mai bună decât cea exclusiv on-line. La întrebările SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării, 96% dintre acestea predând în școli de stat din mediul urban.

„Ne bucurăm că profesorii susțin deschiderea școlilor, în ciuda riscurilor implicate și a greutăților de a face ore în condițiile actuale. Prin acest lucru, nu putem să vedem decât premisa schimbării de mentalitate și faptul că profesorii se conectează cu nevoile copiilor și ale pă­rinților. Îi felicit pe profesori că înțeleg și sunt empatici la nevoile copiilor și că sunt aproape de încercările prin care trec părinții (...). Iată că profesorii fac corp comun cu părinții pentru dezvoltarea copiilor și a viitorului țării”, spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach, într-un comunicat.

În urma sondajului, organizația încurajează Ministerul Educației și Cercetării, dar și alte instituții responsabile să ia cât mai rapid decizia redeschiderii școlilor sau să delege această decizie autorităților și comunităților locale, întrucât „descentralizarea deciziei ar putea avea un efect miraculos privind coagularea comunităților în jurul școlilor”. În lipsa unui scenariu verde pentru școlile din România, profesorii preferă sistemul hibrid, potrivit concluziei la care au ajuns cele peste 300 de cadre didactice participante la conferința „Revoluția Mentalității în Educație”, organizată de SuperTeach on-line. Profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid, întrucât elevii nu dispun de mijloacele şi echipamentele IT necesare pentru învăţământul on-line. „Sunt foarte mulți copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de nici una dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la școală ni se asigură logistica tehnică pentru a preda on-line, dar nu și căldură”, spune unul dintre profesorii participanți la conferința SuperTeach.

Printre dificultăţile cu care se confruntă profesorii în predarea on-line se numără: testarea şi evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic, interacțiunea slabă cu elevii în timpul orelor on-line, lipsa interesului elevilor. Cadrele didactice cer susținere din partea școlilor şi a autorităților, astfel că peste 40% dintre profesori au spus că-și doresc să beneficieze de echipament tehnic, 36% ar avea nevoie de traininguri pentru îmbunătățirea competen­țelor digitale, iar 15% simt nevoia de susținere emoțională. Același chestionar SuperTeach arată, însă, și că 93% dintre profesori sunt de acord că tehnologia ar trebui inclusă în procesul de predare și în viitor, după stoparea pandemiei. Cât pri­vește parcurgerea materiei, 56% dintre profesori cred că vor reuși să predea întreaga materie până la sfârșitul anului școlar, în timp ce 32% sunt de părere că vor reuși să parcurgă doar 75% din materie.

(Oana Nistor)

Citeşte mai multe despre:   online  -   SuperTeach