Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Noutăţile anului şcolar 2011-2012

Noutăţile anului şcolar 2011-2012

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 19 August 2011

Cursurile anului şcolar 2011-2012 încep în 12 septembrie, evaluarea reală a elevilor va avea loc în primele săptămâni, iar o săptămână din aprilie 2012 va fi dedicată educaţiei non-formale, a anunţat ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.

"Noutatea incontestabilă pentru anul de învăţământ 2011-2012 este aceea că se schimbă consensual şi radical structura şi mentalitatea construcţiei structurii anului şcolar. Structura anului şcolar a fost aprobată, astfel că elevii vor veni la cursuri din 12 septembrie", a declarat ieri ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.

Acesta a anunţat şi o altă noutate, cea privind săptămâna "Şcoala altfel".

"Avem o mare noutate, respectiv săptămâna "Şcoala altfel", în săptămâna 2-6 aprilie, în care se vor desfăşura activităţi de educaţie non-formală, sport, olimpiadele şcolare. Este un început în a face şcoala mai atractivă", a spus Daniel Funeriu.

Potrivit ministrului, un pas extrem de important este declanşarea procesului de standardizare a evaluării.

"Avem o mare problemă cu evaluarea. Mulţi părinţi au fost şocaţi să vadă că au elevi cu media de 8,50-9,00, dar la Bacalaureat au luat 2 sau 3. De ce? Pentru că avem de multe ori o problemă cu supraevaluarea, de multe ori cu discrepanţa dintre şcolile dintr-un anumit mediu. Apar notele diferite. Apoi, odată cu schimbarea standardizării trebuie să schimbăm mentalitatea evaluării, mentalitatea în care o notă este percepută ca o ghilotină. O notă nu este o ghilotină care cade, nu este o sentinţă, o notă trebuie să aibă caracterul mai mult de îndrumare, caracter proactiv care să ajute elevul şi profesorul în definirea unui parcurs individualizat", a explicat Funeriu.

Ministrul a spus că un prim pas în acest sens va fi acela că va exista un proces în care dascălii vor face evaluările iniţiale în funcţie de care vor trebui să definească un parcurs individualizat al fiecărui elev, al fiecărei clase.

Potrivit declaraţiilor ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, începând din acest an şcolar, inspectorii generali şi adjuncţi, precum şi cadrele didactice cu funcţii de conducere vor fi obligate să predea un anumit număr de ore, iar personalul calificat poate adăuga la normă plata cu ora, astfel încât la 12 septembrie toate clasele vor avea profesor. "Prin ordin de ministru am decis că nu va exista o degrevare totală a celor cu funcţii de conducere, ci vor face un anumit număr de ore. Este foarte important contactul direct al acestora cu elevul şi cu părintele", a mai spus ministrul Funeriu.