Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Noutăţile anului şcolar 2011-2012
Cursurile anului şcolar 2011-2012 încep în 12 septembrie, evaluarea reală a elevilor va avea loc în primele săptămâni, iar o săptămână din aprilie 2012 va fi dedicată educaţiei non-formale, a anunţat ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
"Noutatea incontestabilă pentru anul de învăţământ 2011-2012 este aceea că se schimbă consensual şi radical structura şi mentalitatea construcţiei structurii anului şcolar. Structura anului şcolar a fost aprobată, astfel că elevii vor veni la cursuri din 12 septembrie", a declarat ieri ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu. Acesta a anunţat şi o altă noutate, cea privind săptămâna "Şcoala altfel". "Avem o mare noutate, respectiv săptămâna "Şcoala altfel", în săptămâna 2-6 aprilie, în care se vor desfăşura activităţi de educaţie non-formală, sport, olimpiadele şcolare. Este un început în a face şcoala mai atractivă", a spus Daniel Funeriu. Potrivit ministrului, un pas extrem de important este declanşarea procesului de standardizare a evaluării. "Avem o mare problemă cu evaluarea. Mulţi părinţi au fost şocaţi să vadă că au elevi cu media de 8,50-9,00, dar la Bacalaureat au luat 2 sau 3. De ce? Pentru că avem de multe ori o problemă cu supraevaluarea, de multe ori cu discrepanţa dintre şcolile dintr-un anumit mediu. Apar notele diferite. Apoi, odată cu schimbarea standardizării trebuie să schimbăm mentalitatea evaluării, mentalitatea în care o notă este percepută ca o ghilotină. O notă nu este o ghilotină care cade, nu este o sentinţă, o notă trebuie să aibă caracterul mai mult de îndrumare, caracter proactiv care să ajute elevul şi profesorul în definirea unui parcurs individualizat", a explicat Funeriu. Ministrul a spus că un prim pas în acest sens va fi acela că va exista un proces în care dascălii vor face evaluările iniţiale în funcţie de care vor trebui să definească un parcurs individualizat al fiecărui elev, al fiecărei clase. Potrivit declaraţiilor ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, începând din acest an şcolar, inspectorii generali şi adjuncţi, precum şi cadrele didactice cu funcţii de conducere vor fi obligate să predea un anumit număr de ore, iar personalul calificat poate adăuga la normă plata cu ora, astfel încât la 12 septembrie toate clasele vor avea profesor. "Prin ordin de ministru am decis că nu va exista o degrevare totală a celor cu funcţii de conducere, ci vor face un anumit număr de ore. Este foarte important contactul direct al acestora cu elevul şi cu părintele", a mai spus ministrul Funeriu.