Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Peste 100.000 de copii pierduţi, anual, pentru şcoală

Peste 100.000 de copii pierduţi, anual, pentru şcoală

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 06 Dec, 2017

Ministrul educaţiei, Liviu Pop, afirmă că, prin politicile publice promovate de MEN, procentul elevilor care nu mai continuă şcoala trebuie redus la 1,5% în următorii trei ani, faţă de 3,41% cât este în prezent.

„Analizând datele oficiale din SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România), constatăm că în anul şcolar 2016-2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este că 102.011 de elevi (adică 3,41% din cei 2.993.405) nu au fost regăsiţi în anul şcolar următor. Ştim doar că 13.471 de elevi au abandonat şcoala, 8.096 de elevi s‑au retras, 22.086 de elevi au plecat în străinătate, 13.181 de elevi au fost exmatriculaţi, 21.489 de elevi nu s‑au mai prezentat la şcoală, iar 437 de elevi au decedat”, a scris Pop, duminică, pe Facebook.

Potrivit ministrului educaţiei, în 2015-2016 s‑au înregistrat 3.018.354 de elevi, din care 122.572 nu au fost regăsiţi în anul şcolar următor, iar în 2014-2015, din 3.061.404 de elevi, 107.283 nu au continuat cursurile.

În acelaşi mesaj, ministrul a arătat că orientarea şcolară şi consilierea trebuie îmbunătăţite, iar structura bacalaureatului şi perioada de susţinere a acestuia trebuie regândite. El a susţinut că în ultimii 3 ani, în România 495.477 de elevi au finalizat liceul şi 294.978 au promovat examenul de bacalaureat. „Au avut cei 200.000 de elevi un traseu educaţional corect sau greşit?”, s‑a întrebat Pop.