Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Banat Conferința „Educație și identitate ortodoxă” la Arad

Conferința „Educație și identitate ortodoxă” la Arad

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Banat
Un articol de: Arhim. Conf. Univ. Dr. Teofan Mada - 16 Mai 2016

Cu binecuvântarea Înaltprea­sfințitului Părinte Timotei, Arhiepiscopul Aradului, în sala festivă a Colegiului Național „Vasile Goldiș” din Arad s-a desfășurat joi, 12 mai, o manifestare dedicată Anului omagial al educației tineretului ortodox în Patriarhia Română. Cadrul tematic al dialogului cu cei prezenți a fost legat, cu precădere, de educația și identitatea ortodoxă de astăzi. Invitata specială a manifestării a fost maica Magdalena de la Mănăstirea „Sfântul Ioan Botezătorul” din Essex (Anglia), care a avut un dialog cu cei prezenți. La eveniment au participat cei mai buni elevi ai colegiului, prin implicarea profesorilor și, mai ales, a domnului Eugen Bocăniciu, directorul Colegiului național.

În cadrul conferinței, maica Magdalena a evidențiat impor­tanța fundamentală a aspectului social al vieții parohiale. „Aspectul social al vieții parohiale este fundamental. Acesta permite ca iubirea pe care o gustăm la Liturghie să fie trăită și practicată prin intermediul altor persoane. Practicile comune, cum ar fi postul, pot fi trăite ca terapii, mai degrabă decât ca reguli. Copiii se pot juca împreună, pot da ajutor, pot învăţa să aibă încredere în alţi copii ortodocși... Ei pot avea prieteni care să contrabalanseze presiunea grupurilor lumeşti. În pridvorul bisericii poate să existe şi bună dispoziţie, conversații neoficiale cu preotul, șansa de a vedea cupluri căsătorite fericite și alte modele. Astfel, cele mai bune experiențe vor fi legate de cre­dință”, a menționat cuvioșia sa.