„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Consfătuirea profesorilor de religie din judeţul Bistriţa Năsăud
Consfătuirea anuală a profesorilor de religie din judeţul Bistriţa-Năsăud, s-a desfăşurat la Maieru, Protopopiatul Năsăud, în sala de şedinte a Centrului catehetic „Sfântul Arhidiacon Ştefan”, după festivitatea inaugurării noii grădiniţe din localitate.
La consfătuire au participat, alături de profesori, Înaltpreasfinţitul Andrei, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului şi Mitropolitul Clujului, Maramureşului şi Sălajului, conf. dr. Vasile Timiș, inspector general pentru disciplina religie din cadrul Ministerului Educației Naționale, pr. Bogdan Ivanov, consilier cultural în cadrul Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului şi Clujului, pr. Adrian Cherhaț, inspectorul de religie din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Biastriţa Năsăud, protopopi şi preoţi din zonă.
IPS Mitropolit Andrei a subliniat importanţa orei de religie pentru tineri, arătând că de-a lungul timpului au mai fost oameni care s-au împotrivit orei de religie în şcoală, aşa cum s-a întâmplat şi în perioada interbelică, însă şi atunci au fost mulţi care au luat atitudine: „Unul dintre cei mulţi care au luat atitudine a fost Vasile Băcilă, pentru că şi atunci erau cârcotaşi care spuneau că este inoportună ora de religie. El a ţinut două conferinţe extraordinar de bine documentate, pe care le-a şi publicat într-o revistă a vremii pe care o conducea părintele Toma Chiricuţă”.
La consfătuire s-a discutat şi despre programele noi de la disciplina relgie, despre modul în care acestea se pliază pe noile programe cadru: „Am discutat şi despre felul în care contextualizăm programa la religie şi despre felul în care, în cadrul sistemului educaţional românesc, aveam această şansă deosebită de a avea programe şcolare pentru 16 culte şi confesiuni la religie, şi despre tonul european în care sunt abordate aceste programe. Am discutat şi despre concursurile şcolare, despre felul în care profesorul de religie înţelege să îşi ducă misiunea ca dascăl pentru promovarea spiritualităţii româneşti, pentru modelarea caracterului şi personalităţii elevilor şi pentru a găsi formule de comunicare între şcoală şi diferite instituţii din România”, a spus conf. dr. Vasile Timiş, inspector general pentru disciplina religie din cadrul Ministerului Educației Naționale.