Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Sesiune de formare continuă la Protopopiatul Sibiu

Sesiune de formare continuă la Protopopiatul Sibiu

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Transilvania
Un articol de: Pr. Dr. Alexandru Dădîrlat - 06 Mai 2017

La Protopopiatul Sibiu, a avut loc joi, 4 mai, o sesiune de formare continuă pentru preoți, cu tema „Efectele ecranelor electronice asupra sănătății copiilor”. Întâlnirea a fost organizată de Protopopiatul Sibiu și Departamentul Educațional pentru Formare Continuă și Misiune al Arhiepiscopiei Sibiului.

La sesiunea de formare continuă a vorbit Dan Florea, formator în comunicare media și membru în echipa „Școlii familiei”, inițiată de biofizicianul Virgiliu Gheorghe. Au participat protopopul de Sibiu, Ioan Coșa, responsabili ai Departamentului Educațional de Formare Continuă și Misiune, preoți și preotese din comuni­tățile parohiale din Sibiu.

Dan Florea a prezentat statisticile naționale și europene referitoare la consumul de media electronică (televizor, calculator, tabletă, telefon) în rândul copiilor, și efectele pe care aceste deprinderi le au asupra celor mici. Pe lângă avantajele pe care consumul de media electronică le aduce în viața și activitatea celor tineri (accesul rapid la infor­mație, comunicarea în timp real etc.) acesta aduce și dezavantaje necunoscute publicului larg, care afectează sănătatea fizică și psihică a copiilor. Dintre acestea au fost amintite: scăderea volumului creierului și apariția de leziuni corticale (lucruri care se reflectă în traiectoria școlară a copiilor, care intră în declin), apariția problemelor de limbaj, de lectură, de concentrare, de atenție și de control al impulsurilor (datorită faptului că emisfera stângă a creierului este afectată), scăderea capacității de a planifica, organiza și definitiva temele pentru acasă și a se putea motiva pe termen lung, fiind afectat cortexul prefrontal. Copiii care consumă în mod sistematic și în cantități mari media electronică au probleme cu somnul și au o stare generală de iritare și neliniște, trecând ușor de la o stare la alta, cu tendința de a sfida și de a opune rezis­tență în mod nejustificat. Acestora se adaugă și scăderea capacității de a interacționa social, fiind predispuși la izolare. De cele mai multe ori se instalează starea de dependență faţă de calculator, televizor sau alte mijloace media electronice. Au fost prezentate mecanismele tehnice de func­ționare a creierului uman în diferite situații și modul de funcționare a mijloacelor media electronice în raport cu fizicul și psihicul uman. Totodată, s-au conturat o serie de soluții și recomandări de care părinții pot ține seama atunci când au de a face cu situațiile menționate, fiind încurajat procesul de schimbare a comportamentelor de consum al mijloacelor media amintite.

Preoţii participanţi şi-au arătat interesul și disponibilitatea de a disemina aceste informații și în rândul credincioșilor din comunitățile parohiale pe care le păstoresc. Preotul și familia preotului pot contribui semnificativ la informarea corectă a credincioșilor în ceea ce privește modul de raportare la consumul media, conștientizând asupra pericolelor la care se pot expune copiii, și indicând, totodată, o abordare eficientă în înlocuirea treptată a consumului excesiv de media electronică, cu alte activități, mult mai benefice dezvoltării copiilor.