Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială 16 milioane de pasageri ar putea beneficia de indemnizaţia pentru întârziere

16 milioane de pasageri ar putea beneficia de indemnizaţia pentru întârziere

Data: 16 Mar, 2010

Asociaţia Companiilor Aeriene Europene (AEA), care apără interesele acestui sector pe lângă instituţiile europene, încearcă să convingă PE să relaxeze regulile în materie de indemnizaţii acordate pasagerilor care se confruntă cu întârzieri, informează cotidianul "Le Monde". Comisia a decis o consultaţie publică cu privire la drepturile pasagerilor, care s-a finalizat vineri, 12 martie. Indemnizaţia în caz de întârziere ar fi aceeaşi cu cea prevăzută în caz de anulare, într-o hotărâre care datează din 2004, respectiv 250 de euro, dacă distanţa zborului este mai mică de 1.500 km, 400 de euro pentru distanţa de sub 4.500 km sau 600 de euro pe pasager, pentru o distanţă de peste 4.500 km. Asociaţia Transportatorilor Aerieni din Marea Britanie (BATA) a scris Ministerului britanic al Transporturilor că "această hotărâre pune în discuţie viabilitatea industriei aviatice". Ea estimează costul acesteia între trei şi cinci miliarde de euro pentru întreg sectorul. Conform Asociaţiei Europene a Companiilor Aeriene Low-Cost, aproape 16 milioane de călători (2% din traficul de pasageri) ar putea beneficia în fiecare an de această indemnizaţie pentru întârziere, deci cu mult mai mulţi decât cei care ar beneficia de indemnizaţii pentru anulările de zboruri. Impactul ar fi dificil de suportat pentru transportatorii low-cost care utilizează acelaşi avion de şase până la opt ori în aceeaşi zi.