Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Agențiile de turism cer sprijin pentru a restitui avansurile
Turismul este unul din domeniile cele mai afectate de criza sanitară mondială. Măsurile de distanțare socială sau suspendarea zborurilor i-au determinat pe turiști să își anuleze vacanțele cumpărate în avans, puțini dintre ei optând pentru reprogramarea acestora. În aceste condiții, operatorii din turism se confrunță cu o avalanșă de cereri de returnare a avansurilor căreia nu îi pot face față și cer soluții de la stat.
Returnarea avansurilor pe Early Booking fiind principala problemă cu care se confruntă în această perioadă, operatorii din turism propun diferite soluţii de ieșire din impas, precum modificarea legislaţiei, returnarea banilor din fonduri europene sau emiterea de vouchere în alb. Reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) au discutat cu ministrul economiei, Virgil Popescu, şi cu secretarul de stat pe probleme de turism, Răzvan Pîrjol, despre situaţia sumelor achitate de turişti ca avans pentru vacanţe, sume care au fost plătite deja către hotelieri pentru a putea obţine discounturile practicate în perioadele de Early Booking, potrivit lui Alin Burcea, CEO al tour-operatorului Paralela 45. „Plăţile sunt uşor de demonstrat şi mai ales de verificat. Noi, ANAT, am discutat cu domnul Virgil Popescu, ministrul economiei, şi cu domnul Răzvan Pîrjol, secretar de stat. În principiu, au înţeles situaţia, dar nu s-a luat nici o măsură de restituire a banilor, la modul concret. Şi, atenţie! Nu sunt banii agenţiilor, sunt banii oamenilor”, a declarat Burcea, pentru Agerpres.
Potrivit acestuia, de aproximativ trei săptămâni, sute de oameni îşi cer înapoi banii plătiţi ca avansuri pentru vacanţe, însă banii au fost deja plătiți partenerilor externi. „Nu ştiu ce cred turiştii, dar ca să obţii o reducere de 20-30-50% la Early Booking, trebuie să achiţi banii cât mai repede”, a precizat Burcea. Şi directorul Cocktail Holiday, Dan Goicea, a semnalat că returnarea avansurilor pe Early Booking este principala problemă cu care se confruntă operatorii din turism, dar a adăugat că mulţi dintre turişti au optat pentru reprogramări sau vouchere. „Da, într-adevăr, returnarea avansurilor pe Early Booking este principala problemă cu care ne confruntăm. Cea mai uşoară metodă şi rapidă ar fi modificarea Legii OG 2/2018 prin care să se specifice că operatorii sunt obligaţi să returneze banii turiştilor atât timp cât şi ei i-au recuperat de la parteneri/furnizori. Banii nu sunt nicidecum pierduţi, doar că în acest moment industria este blocată”, a spus Goicea, potrivit Agerpres.
Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour, a subliniat, la rândul său, că agenţiile de turism sunt într-o situaţie extrem de complicată, de mai bine de o lună de zile nu mai vând, deci, nu mai au nici o sursă de venit.
(Cristina Zamfirescu)