Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Amplu program de educație rutieră și prim ajutor
„România în siguranţă” este un proiect care va încerca, prin campanii de informare și cursuri de educaţie rutieră şi prim ajutor, să ajute la îmbunătățirea comportamentului ca pietoni și viitori conducători auto a aproximativ 500.000 de elevi. În ultimii 3 ani, principala cauză de producere a accidentelor rutiere este indisciplina pietonilor, urmată de viteza excesivă sau neadaptată condiţiilor de drum.
Printre obiectivele programului se numără susţinerea de cursuri de educaţie rutieră şi prim ajutor pentru 100.000 de elevi şi derularea de campanii de informare pentru minim 400.000 de elevi. De asemenea, vor beneficia de cursuri de formare privind educaţia rutieră şi primul ajutor cel puţin 3.000 de cadre didactice.
„Programul naţional de educaţie pentru siguranţă «România în siguranţă» are scopul de a continua să dezvolte proiectele pe care le-am implementat cu succes până acum: «Ora de educaţie rutieră», pe de o parte, şi «Leapşa pentru viaţă», pe de altă parte”, a declarat, potrivit Agerpres, Liviu Zorilă, președințele Asociaţiei pentru Educaţie, Dezvoltare şi Implicarea Tineretului (EDIT), inițiatoare a programului.
Prezent la conferința de lansare a proiectului, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă, Laszlo Borbely, a spus că România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente rutiere în Europa, menționând că la capitolul infrastructură România are multe de recuperat şi că este „îngrijorător” cât de mulţi sunt tinerii care fac accidente rutiere după ce au consumat alcool.
Totuși, potrivit lui George Grigore, director în cadrul Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, prezent la același eveniment, în perioada 2010-2020, „numărul accidentelor grave a scăzut cu 32%, iar al persoanelor rănite grav cu 35,6%”.
El a arătat că a crescut numărul deţinătorilor de permis de conducere de la 6,4 milioane în 2010 la 8 milioane în 2020, iar mai mult de o treime dintre tinerii până în 21 de ani au permis de conducere.
În ultimii 3 ani, principala cauză de producere a accidentelor rutiere este indisciplina pietonilor, urmată de viteza excesivă sau neadaptată condiţiilor de drum, a precizat George Grigore.
Ca direcții de acțiune ale Poliției Rutiere în vederea creșterii siguranței pe șosele, el a indicat un proiect cu finanţare europeană prin care vor fi achiziţionate 45 de laboratoare mobile de educaţie rutieră care vor ajuta poliţiştii să desfăşoare activităţi educative în acest sens în școli.
La rândul său, pilotul Titi Aur, expert în conducere defensivă, a pledat, la aceeași conferinţă, pentru actualizarea programei şcolii de șoferi care este învechită. El a precizat că în toate ţările civilizate se fac cursuri de conducere defensivă şi a adăugat că educaţia rutieră trebuie să pornească de acasă. (C. Z.)