Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială An greu pentru industria auto germană

An greu pentru industria auto germană

Data: 05 Ianuarie 2010

Industria auto germană se pregăteşte pentru un an greu, anunţă publicaţia germană „Deutsche Welle“

Industria auto germană a profitat de programul de reînnoire a parcului auto, prin care statul le-a oferit o „primă de mediu“ de 2.500 de euro celor dispuşi să renunţe la maşina lor veche şi să folosească aceşti bani pentru achiziţionarea unui automobil nou. Potrivit publicaţiei germane, în 2009 au fost înmatriculate în Germania cu 25% mai multe maşini decât în anul precedent, iar cel mai mult au avut de câştigat importatorii de autovehicule. „Au avut de câştigat în special cei care reprezintă segmentele maşinilor de dimensiuni mici şi cele din partea inferioară a clasei de mijloc, iar noi, ca producători internaţionali, suntem cei care se ocupă, în mod tradiţional, de aceste tipuri de maşini. Toată lumea ştie că Volkswagen are o poziţie de frunte, dar şi Ford şi Opel şi-au luat bucata lor de tort. Astfel, cred că putem fi, cu toţii, mulţumiţi“, a declarat Volker Lange, preşedintele Asociaţiei producătorilor internaţionali de autovehicule.

Printre marii câştigători ai Programului „Rabla“ se numără şi Dacia, potrivit „Financial Times Deutschland“, Dacia a vândut 1.000 de bucăţi ale modelului Sandero pe săptămână la începutul acestui program, în timp ce înainte de acest program, se vindeau doar 80 pe săptămână.

Potrivit lui Volker Lange, „Rabla“ a avut şi alte avantaje, „prima de mediu având o contribuţie mare la protecţia climei“.

Experţii germani şi producătorii auto sunt cu toţii de părere că anul 2009 a fost unul de excepţie datorită Programului „Rabla“, dar că urmează vremuri mult mai grele în 2010, având în vedere că efectele crizei se resimt în continuare, încheie „DW“.