Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Asigurătorii, obligaţi să răspundă reclamaţiilor în 30 de zile

Asigurătorii, obligaţi să răspundă reclamaţiilor în 30 de zile

Data: 15 Aprilie 2010

Asigurătorii şi brokerii vor fi obligaţi să răspundă la reclamaţiile primite în termen de 30 de zile de la data înregistrării solicitării, indiferent dacă soluţia va fi sau nu favorabilă, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) publicate în "Monitorul Oficial". De asemenea, companiile de asigurare vor elabora, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a proiectului de normă, proceduri scrise de primire şi soluţionare a reclamaţiilor, inclusiv pe cale amiabilă, pe care le vor transmite la CSA. Potrivit acestei norme, publicată în "Monitorul Oficial" în data de 7 aprilie, asigurătorii şi brokerii vor înfiinţa un registru în care vor înregistra toate sesizările şi reclamaţiile primite. De asemenea, în termen de 30 de la intrarea în vigoare a normei, societăţile de asigurare şi brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamaţiilor şi sesizărilor de la petenţi şi vor desemna un colectiv de analiză şi soluţionare a acestora, format din personal de specialitate calificat şi cu experienţă în domeniul asigurărilor. "Din colectivul de analiză şi soluţionare a reclamaţiilor vor face parte jurişti şi, după caz, ingineri auto, pentru reclamaţiile referitoare la asigurări auto, ingineri constructori, pentru reclamaţiile referitoare la asigurări de construcţii/bunuri, şi alte persoane de specialitate calificate pe tipurile de asigurări la care se referă reclamaţiile", se menţionează în norma adoptată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.