Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Atenţie la preţurile afişate în perioada reducerilor de iarnă

Atenţie la preţurile afişate în perioada reducerilor de iarnă

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 14 Ianuarie 2020

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se adreseze instituţiei pentru orice fel de nelămurire.

De asemenea, cumpărătorii sunt sfătuiţi să verifice dacă anunţul de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent este efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou“, „preţ vechi“ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).

De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/ soldări/solduri“, „lichidare“, „promoţii“ etc.), însoţită de data de debut şi de durata acesteia, potrivit ANPC.

„Totodată, sfătuim consumatorii ca în momentul cumpărării să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)“, spun reprezentanţii ANPC.

Pentru a evita orice situaţie neplăcută, ANPC sfătuieşte toţi consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară şi să apeleze la inspectorii instituţiei.