Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Autostrada Bucureşti-Ploieşti ar putea fi întârziată doi ani

Autostrada Bucureşti-Ploieşti ar putea fi întârziată doi ani

Data: 26 Martie 2008

Lucrările la Autostrada Bucureşti - Ploieşti ar putea fi întârziate cu aproape doi ani, deoarece procedurile pentru obţinerea avizului de defrişare a unei păduri care are statut de sit Natura 2000, şi care întâlneşte traseul, sunt unele de durată. Lucrările de construcţie a autostrăzii au fost sistate în urmă cu două luni, pentru că traseul ar urma să treacă printr-o pădure care are statutul de sit Natura 2000. Ministerul Transporturilor are acord de mediu pentru construcţia autostrăzii, dar nu a obţinut unul şi pentru defrişarea pădurii, care s-ar afla în zona Moara Vlăsiei. „Am depus cererea pentru avizul de defrişare la Ministerul Mediului, care ne va transmite în următoarele două săptămâni modalitatea prin care îl putem obţine. Una dintre proceduri este mai îndelungată şi are nevoie de realizarea unui studiu de impact de mediu, care durează un an de zile. După aceea, se depune o documentaţie pentru dezbaterea publică, care durează 180 de zile, şi abia apoi putem primi avizul de defrişare“, a declarat agenţiei MEDIAFAX directorului de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Ştefan Szobotka. El a arătat că o altă variantă ar fi aplicarea unei proceduri simplificate de avizare, mai scurtă, cu ştampilă B de la Ministerul Mediului, care ar permite defrişarea fără acord de mediu. Szobotka a explicat că pădurea respectivă a fost inclusă în programul Natura 2000 în octombrie 2007, după ce Ministerul Transporturilor a finalizat proiectul pentru construcţia autostrăzii. Natura 2000 este un program menit să protejeze anumite specii de plante şi animale în habitatul lor natural.

Odată devenit sit Natura 2000, orice loc, indiferent de proprietarul acestuia, este supus unor măsuri restrictive, menite să afecteze cât mai puţin speciile protejate în respectivul spaţiu. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Nagy Zoltan, a declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, că execuţia autostrăzii s-a oprit la marginea respectivei păduri, în ambele sensuri.