Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Autostrada Comarnic-Braşov a rămas fără constructor

Autostrada Comarnic-Braşov a rămas fără constructor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Aprilie 2010

Consorţiul francezo-elen Vinci-Aktor a renunţat, miercuri, la contractul de construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în valoare de 1,5 miliarde de euro. Reprezentanţii consorţiului au invocat un articol al contractului încheiat cu statul român, potrivit căruia oricare din părţi poate renunţa, fără a plăti despăgubiri, la contract, în termen de 90 de zile de la data semnării acestuia, respectiv 15 ianuarie.

În luna ianuarie a acestui an, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, preşedintele grupului francez Vinci şi un reprezentant al companiei elene Aktor au semnat contractul de concesiune, pe 30 de ani, pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov. Dacă nu se rezilia contractul, autostrada ar fi trebuit să fie funcţională peste patru ani, după care investitorul urma să înceapă recuperarea investiţiei, din taxa de acces şi din plăţi făcute de statul român. Pentru că nu au reuşit să facă rost de banii necesari derulării proiectului, constructorii străini au încercat să prelungească termenele şi să modifice substanţial obligaţiile de plată care trebuiau să revin statului român, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

"Au venit şi au zis cu voce mică să mai lungim, că n-au de unde să facă rost de bani. Eu le-am spus: ce vreţi voi nu-i posibil, pentru că vine DNA şi facem puşcărie", a spus Radu Berceanu. Ministrrul a precizat că procedura de licitaţie va fi reluată în curând, pentru a selecţiona un alt constructor.

Tronsonul Comarnic-Braşov, denumit şi "Autostrada Zăpezii", va avea o lungime de 55 de kilometri, 30 de kilometri de tuneluri şi cinci noduri rutiere, la Comarnic, Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.