Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Biodieselul ameninţă pădurile tropicale şi pământurile umede
Oficialii europeni confirmă, pentru prima dată, nocivitatea combustibililor verzi asupra mediului, potrivit unui raport al UE, citat de Reuters
Biodieselul şi alţi combustibili verzi ar putea avea consecinţe neprevăzute asupra pădurilor tropicale şi pământurilor umede, arată un raport al Uniunii Europene, citat de Reuters. Deşi avertizările privind daunele provocate mediului de către biocombustibili nu sunt noi, acestea sunt confirmate, pentru prima dată, de oficiali europeni. „Numărul mare de documente şi conţinutul lor detaliat arată că Executivul european a luat în considerare foarte serios impactul indirect al folosirii pământurilor“, a declarat, pentru Reuters, un purtător de cuvânt al comisarului european pentru Energie, Guenther Oettinger. În cadrul Comisiei Europene, oficialii sunt împărţiţi în mai multe tabere în privinţa continuării unui obiectiv care a fost stabilit în 2008 şi care a adus, deja, investiţii de miliarde de dolari la nivel global. Criticii biocombustibililor spun că, indiferent unde sunt crescute plantele din care se produc combustibilii verzi, acestea „concurează“ pentru pământ cu culturile pentru hrană, forţând fermierii să se extindă în zone unde nu s-a mai practicat agricultura anterior, acest lcuru realizându-se, uneori, prin tăierea copacilor din pădurile tropicale sau prin secarea pământurilor umede. Satisfacerea setei de biocombustibili a Europei ar însemna folosirea a 5,2 milioane de hectare de teren până în 2020 - o suprafaţă mai mare decât Olanda, se arată într-unul dintre rapoartele citate de Reuters. Arderea pădurilor pentru obţinerea de teren ar însemna eliberarea în atmosferă a unor cantităţi enorme de dioxid de carbon, ceea ce ar neutraliza beneficiul de mediu al biocombustibililor produşi. Cei 500 de milioane de cetăţeni europeni ar trebui să folosească în proporţie de 10% biocombustibili pentru transportul cu maşina până în 2020, potrivit obiectivului UE.