Românii din străinătate vor putea să acceseze la orice oră, începând din iunie 2014, un centru unic de contact şi suport, proiectul fiind lansat săptămâna trecută de Ministerul Afacerilor Externe. Secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a precizat că proiectul, cofinanţat din fonduri europene, va permite preluarea într-un mod unitar a cererilor cetăţenilor pe diverse canale de comunicare, respectiv telefon, web, mail, instant messaging. Cazurile preluate vor fi clasificate, iar petenţii vor putea primi informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact sau prin transmiterea de mesaje automate de răspuns, pe e-mail sau telefon, la cazurile semnalate, acolo unde este posibil. Consultanţa specializată va fi oferită non-stop, pe comunităţi şi limbă.
De acest proiect ar urma să beneficieze cele trei milioane de cetăţeni români care şi-au stabilit domiciliul ori se află temporar în străinătate, precum şi unui număr de minimum 500 de lucrători din cadrul MAE, consuli şi funcţionari consulari care vor utiliza platforma implementată. Printre obiectivele acestui proiect, susţine oficialul, se numără îmbunătăţirea informării cetăţenilor români privind drepturile şi obligaţiile pe care le au într-o ţară străină, facilitarea accesului în timp util la informaţii cu caracter consular, îmbunătăţirea serviciilor consulare adresate cetăţenilor români aflaţi în străinătate. (Oana Nistor)