Peste două miliarde de oameni din toată lumea utilizează, în prezent, în mod constant, interfaţa Google Maps, lansată acum două decenii, la 8 februarie 2005, iar 20 de miliarde de kilometri sunt parcurşi zilnic
Cercetare sociologică: Încrederea în UE și NATO rămâne ridicată
Aproximativ 73% dintre români consideră că aderarea României la UE a adus mai degrabă avantaje atât în plan economic şi social, cât și asupra familiei şi vieţii personale, mai mulți față de acum trei ani când procentul acestora era la 55%, arată cercetarea sociologică „România între naţional şi european în era dezinformării. Patriotism economic, valori, dezinformare şi conspiraţii” realizată de INSCOP Research, care compară date culese în anii 2021-2022 şi date din decembrie 2024.
Potrivit directorului INSCOP Research, Remus Ştefureac, acum trei ani, aproximativ 25% din populaţie spunea că țara noastră ar trebui să iasă din UE. Astăzi, procentul a scăzut la sub 10%, iar procentul celor care cred că ar trebui să rămână în UE a ajuns la 88%. În ce priveşte ieşirea din NATO, peste 90% dintre români resping o asemenea ipoteză în 2024.
„Cifrele sunt atât de clare prin multitudinea de întrebări şi ne arată că dezbaterile actuale din România nu au nici o legătură cu orientarea geopolitică a ţării, nu au legătură cu adeziunea faţă de lumea euroatlantică. Din acest punct de vedere, această împărţire între euroatlantici şi ostili cred că este eronată şi mai ales este eronată dacă o aplicăm opiniei publice”, a spus Ştefureac, citat de Agerpres.
Cercetarea mai arată că 63,8% dintre cei care au răspuns în 2024 consideră că statul ajută mai mult firmele străine (față de 68,1% în 2022), în timp ce 20,6% (în 2024) şi 15,4% (în 2022) că statul ajută mai mult firmele româneşti decât pe cele străine. 69,1% dintre cei chestionaţi în 2024 ar vota pentru un partid naţionalist sau pentru un candidat naţionalist la alegerile prezidenţiale, comparativ cu 65,7% în 2022, indică studiul. (C. Z.)