Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Compensaţii pentru pasagerii zborurilor cu mai mult de trei ore întârziere
▲ Pasagerii unui zbor anulat cu puţin timp înainte de ora programată pentru decolare şi cei care aşteaptă mai mult de trei ore în aeroport au dreptul la o compensaţie din partea companiei aeriene, anunţă Curtea Europeană de Justiţie ▲ Aceste despăgubiri pot fi cuprinse, conform reglementărilor europene, între 250 şi 600 de euro ▲ De asemenea, compensaţii ar putea fi acordate şi în cazul în care companiile aeriene vor da faliment ▲
Pasagerii zborurilor care au înregistrat o întârziere mai mare de trei ore faţă de ora programată au dreptul la o compensaţie din partea companiei aeriene cu care au călătorit, la fel ca în cazul în care zborul a fost anulat, a confirmat Curtea Europeană de Justiţie, la solicitarea a două tribunale din Germania şi Austria, transmite AFP. „Pasagerii confruntaţi cu o întârziere suferă un prejudiciu similar, constând în pierdere de timp, şi se găsesc, prin urmare, într-o situaţie comparabilă cu cea a pasagerilor al căror zbor a fost anulat“, explică instanţa de la Luxemburg, într-un comunicat. Pasagerii unui zbor anulat cu puţin timp înainte de ora programată a decolării au dreptul la o compensaţie, chiar dacă compania aeriană îi reprogramează pentru o altă cursă, deoarece aceştia pierd cel puţin trei ore din timpul lor, raportat la durata prevăzută iniţial, mai arată CEJ, precizând că aceste compensaţii pot fi cuprinse, conform reglementărilor europene, între 250 şi 600 de euro. „Nu este justificat ca pasagerii zborurilor cu întârzieri să fie trataţi diferit, atunci când aceştia ajung la destinaţia lor finală cu trei ore sau mai mult peste ora de sosire prevăzută iniţial“, afirmă Curtea. Companiile aeriene pot să refuze acordarea acestor compensaţii numai dacă „pot demonstra că întârzierea se datorează unor circumstanţe excepţionale, asupra cărora compania aeriană nu are un control propriu-zis şi care nu au putut fi evitate, chiar dacă fuseseră luate toate măsurile fireşti“, mai precizează instanţa europeană. Potrivit Curţii, problema survenită la o aeronavă nu poate fi considerată „circum-stanţă excepţională“, decât atunci când aceasta se datorează unor evenimente „care nu sunt inerente activităţii normale a companiei“. Curtea Europeană de Justiţie a transmis aceste clarificări la solicitarea a două tribunale din Germania şi Austria, care trebuie să se pronunţe în cazurile unor plângeri formulate de pasageri ai companiilor aeriene Condor şi Air France, după ce zborurile lor au avut întârzieri de 25, respectiv 22 de ore. Despăgubiri şi pentru pasagerii-victime ale falimentului companiilor aeriene Din 2000 până în prezent, aproape 100 de companii aeriene au dat faliment în Uniunea Europeană, printre acestea numărându-se Sabena, Sky Europe, FlyLAL, Olympic Airlines, MyAir şi Volareweb. În această situaţie, pasagerii pierd banii pe care i-au plătit pe bilete şi de multe ori rămân în străinătate, în căutarea unui alt zbor pentru întoarcerea acasă. Comisia pentru transport de la Parlamentul European (PE) cere măsuri de protejare a pasagerilor în cazul falimentelor companiilor aeriene. Concret, PE a cerut Comisiei Europene revizuirea legislaţiei privind falimentul, în vederea protejării pasagerilor şi înfiinţării unui fond de rezervă pentru despăgubiri, finanţat din contribuţiile operatorilor aerieni. „Căutăm cea mai bună soluţie. O măsură ar putea fi înfiinţarea unui fond de rezervă pentru despăgubiri, finanţat din contribuţiile operatorilor aerieni. Alta ar putea fi modificarea legii privind falimentul în statele membre“, a declarat comisarul european pentru Transport, Antonio Tajani. Rezoluţia Parlamentului European asupra acestei chestiuni ar putea fi depusă până la finele acestui an.