Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Copiii şi provocările online

Copiii şi provocările online

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 21 Iulie 2025

Mediul online este apreciat ca un spaţiu sigur de 75% dintre copiii cu vârste între 10 şi 18 ani, sentimentul ridicat de siguranţă fiind explicabil prin nivelul autoperceput de informare privind riscurile de pe internet, potrivit unui studiu realizat de Poliţia Română, prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, preluat de Agerpres. Tot peste 75% dintre copii declară că ştiu cum să blocheze persoanele care îi deranjează, să schimbe istoricul site-urilor vizitate, setările de confidenţialitate ale profilului de pe reţelele sociale sau cum să găsească informaţii despre utilizarea internetului în siguranţă.

Totodată, 1 din 6 elevi consideră că trebuie să răspundă la provocările lansate pe reţelele sociale, în timp ce pentru 1 din 7 este importantă postarea de materiale video în care se fac lucruri periculoase. Principalele motive care îi fac să participe la provocări țin de încurajările primite de la alţi copii, imitarea celorlalţi, nevoia de a demonstra că au curaj şi de a primi like-uri, frica de a fi desconsideraţi, curiozitatea şi faptul că astfel de acţiuni sunt considerate distractive.

Comparativ cu sondajul din 2020, a crescut ponderea elevilor care au descoperit singuri cum să utilizeze internetul (cu +11%) şi a scăzut numărul celor care au fost îndrumaţi de un adult din familie (-13%). De asemenea, a crescut procentajul celor care practică jocuri online singuri (+18%), efectuează apeluri voce sau video (+11%), cumpără bunuri şi servicii (+11%), se joacă online cu alte persoane (+10%), postează pe vlog (+9%) şi vizionează filme/seriale online (+9%). 

Citeşte mai multe despre:   online  -   copil  -   statistica  -   Poliţia Română