Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Criza şi pandemia au tras în jos turismul mondial

Criza şi pandemia au tras în jos turismul mondial

Data: 16 Noiembrie 2009

Turismul mondial va cunoaşte o „reluare moderată“ în ceea ce priveşte numărul călătoriilor internaţionale, după scăderea înregistrată în 2009 din cauza crizei economice, conform ultimelor estimări ale Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT). „Turismul internaţional ar trebui să înregistreze o reluare moderată anul viitor, cu o creştere între 1-3%“, conform estimărilor făcute de OMT.

Pentru 2009, OMT anticipează un recul între 4-6% al turismului internaţional şi o scădere între 6-8% a veniturilor din turism.

Numărul turiştilor internaţionali a scăzut în iulie şi august 2009 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar mai puţin decât în primul semestru din 2009 faţă de primul semestru al anului 2008.

Criza economică mondială, înăsprirea condiţiilor de creditare, creşterea şomajului şi pandemia virusului H1N1 au avut efecte mai grave ca niciodată asupra turismului, a apreciat Taleb Rifai. Impactul acestei crize a fost mai puternic în privinţa veniturilor din turism decât asupra numărului turiştilor, deoarece turiştii au tendinţa de a „cumpăra mai puţin“ când sunt în vacanţă, de a călători în locuri mai puţin îndepărtate şi pentru mai puţin timp, a explicat OMT.