Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cum se va stabili impozitul forfetar

Cum se va stabili impozitul forfetar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Ianuarie 2013

Dacă se va aplica, impozitul forfetar va viza doar unele servicii, precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de înfrumuseţare sau spălătorii auto, cuantumul urmând să fie stabilit după discuţii cu patronatele de profil.

Amplasarea afacerii, vadul comercial şi indicele de sezonalitate vor fi câteva dintre criteriile analizate pentru stabilirea impozitului forfetar, care se va aplica ca procent dintr-un venit standard pentru fiecare domeniu. "La introducerea impozitului forfetar se vor avea în vedere cinci elemente. Unul dintre acesta este că se va introduce selectiv doar în anumite domenii, în special în servicii, unde există un grad redus de fiscalizare. Se are în vedere să se elimine situaţiile în care un hotel important din Bucureşti, cu un grad de ocupare de 80%, nu plăteşte impozit că nu declară profit. Deci se va aplica mai ales unităţilor de turism, de cazare, unităţi de încălţăminte etc.", a declarat Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România.

De asemenea, impozitul se va stabili pe baza unor criterii precum amplasarea, vadul comercial, indicele de sezonalitate şi capacitatea de a face afaceri. "Aceste criterii sună raţional. Impozitul va duce la simplificarea birocraţiei, pentru că nu necesită predarea de situaţii financiare, deoarece acesta urmează să se aplice ca un procent dintr-un venit standard. Ministrul muncii ne-a asigurat că măsura va fi însoţită de elemente de simplificare, foarte necesare pentru microfirme, şi că introducerea se face doar după ce se va discuta cu cei care lucrează în branşa respectivă. Fiecare domeniu are întreprinzători corecţi, activi, şi se reflectă în documente, şi alţii care nu sunt corecţi şi care fac concurenţă neloială", a adăugat Nicolescu.

Reprezentantul firmelor mici şi mijlocii spune că adoptarea măsurii trebuie să se facă doar după realizarea unei note de impact şi a "testului IMM", care reprezintă o metodologie specifică de analiză a efectelor actelor normative asupra numărului de firme şi a capacităţii de a supravieţui a acestora. "Dacă se respectă aceste puncte şi testele şi analizele arată efecte pozitive, că va duce la eliminarea concurenţei neloiale şi nu va reprezenta un plus de fiscalitate, nu ne vom opune. Considerăm însă obligatorie respectarea punctelor de mai sus", a arătat Ovidiu Nicolescu.

Ministrul delegat pentru IMM, turism şi mediu de afaceri, Maria Grapini, a declarat recent că impozitul forfetar s-ar putea aplica din semestrul al doilea al acestui an, dacă studiul privind impactul măsurii va fi finalizat în primul trimestru, menţionând că, în prezent, consilierii ministerului stabilesc numărul de restaurante, pensiuni, baruri şi alte structuri care ar putea intra sub incidenţa impozitului. Oficialii guvernamentali au subliniat totodată că, dacă se va aplica, impozitul forfetar va viza doar unele servicii, precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de înfrumuseţare sau spălătorii auto, cuantumul urmând să fie stabilit după discuţii cu patronatele de profil.