Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Dacia va ataca mai puternic piața automobilelor electrice

Dacia va ataca mai puternic piața automobilelor electrice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 22 Ianuarie 2025

Pe o piață auto în care constructorii europeni sunt în dificultate din cauza creşterii costurilor, a diminuării cererii şi a competiţiei cu automobilele electrice ieftine produse în China, Dacia continuă să performeze pe nișa autoturismelor cu prețuri accesibile. Fabrica Dacia de la Mioveni generează un venit de 2,1% din PIB-ul României, industria auto în ansamblu fiind responsabilă pentru circa 13% din PIB-ul național, potrivit oficialilor guvernamentali. Dacia va lansa mai multe modele electrice, a anunțat grupul Renault din care face parte.

Cu un nou director de vânzări și marketing pentru marca Dacia, în persoana lui Frank Marotte (fost CEO la Toyota France), și cu un bilanț bun în 2024 pe plan global, Dacia își anunță strategia pe 2025 care are ca repere continuarea producției a patru modele de bază: Sandero, Duster, Jogger şi Spring, începerea vânzărilor pentru segmentul C cu Bigster și lansarea mai multor modele electrice în viitor. Dacia Bigster, pentru care au fost lansate comenzile la începutul lui ianuarie, va fi disponibil la dealeri în primăvara lui 2025. Grupul Renault a anunţat că vânzările mărcii Dacia pe plan mondial au crescut cu 2,7% anul trecut, la 676.340 de vehicule, atingând cote record de piaţă în special în Italia (13,1%), Maroc (16,3%), Spania (12,4%), Belgia şi Luxemburg (15,4%).

În privința modelelor care vor avea variante electrice, producătorul va începe cu următorul Sandero, care va apărea în 2027, a declarat recent directorul general de la Dacia, Denis Le Vot, potrivit Reuters. În prezent, Dacia oferă un singur model complet electric, Spring, și trei modele cu sisteme hibride de propulsie (Jogger, Duster şi Bigster), iar compania speră că poziţionarea Dacia în zona preţurilor accesibile o face un bun competitor în contextul iminentei ofensive chineze pe piaţa europeană. Micul Sandero, pentru care „va fi găsită o soluţie complet electrică”, a fost anul trecut cea mai vândută maşină din Europa.

Planurile optimiste pentru Dacia sunt importante pentru economia României, în condițiile în care industria auto contribuie semnificativ la PIB-ul ţării noastre şi are un rol crucial în volumul exporturilor. Potrivit declarațiilor făcute în octombrie anul trecut de prim-ministrul Marcel Ciolacu, producţia de automobile a crescut spectaculos în 2024, cu „peste 600.000 de unităţi produse anual de uzinele Dacia şi Ford Otosan”. „Aceste realizări nu doar că susţin economia naţională, dar şi poziţionează România ca un jucător important pe piaţa auto europeană”, spunea Ciolacu la un eveniment de specialitate.

Potrivit cifrelor publicate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), piaţa auto din România a crescut cu 5,6% în 2024, fiind înmatriculate 151.105 autoturisme. În decembrie 2024, înmatriculările au avansat cu 21,4%, până la 13.807 unităţi, graţie în primul rând automobilelor hibride (+45,4%, până la 5.510 unităţi). (C.Z.)