Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Dealerii de maşini britanici, obligaţi să achite jumătate din prima de casare

Dealerii de maşini britanici, obligaţi să achite jumătate din prima de casare

Data: 15 Aprilie 2009

Autorităţile de la Londra au propus ca prima de casare de 2.000 de lire (2.230 de euro) pentru viitorul Program „Rabla“ să fie plătită în mod egal de stat, dar şi de comercianţii de maşini, notează „Financial Times“. Reprezentanţii industriei auto spun că ideea e un dezastru, iar mulţi dealeri ar vinde în pierdere dacă ar trebui să dea 1.000 de lire pentru fiecare maşină.

Guvernul britanic a început să lucreze la proiectul unui Program „Rabla“, după ce piaţa a tot scăzut cu peste 30% în ultimele luni. Cea mai recentă propunere prevede o primă de casare de 2.000 de lire, oferită celor care-şi schimbă maşina mai veche de nouă ani, cu una nouă. Însă, dacă în toate programele „Rabla“ de pe continent, prima de casare vine de la stat, britanicii vor ca dealerii să pună 1.000 de lire pentru fiecare maşină din program, iar autorităţile pun cealaltă jumătate. Prin această măsură, autorităţile spun că se evită situaţia prin care banii oferiţi de stat nu ar face altceva decât să înlocuiască discount-urile, care sunt deja oferite de producători. Comercianţii se opun măsurii şi spun că ideea e total greşită, iar unii dealeri ar vinde în pierdere. Pe de altă parte, dacă prima de casare ar fi de numai 1.000 de lire, ar fi prea mică şi programul nu ar funcţiona cu succes.

Programul „Rabla“ nu a demarat încă în Marea Britanie, existând o reţinere din cauza ideii că acest program va ajuta în special mărcile străine. Potrivit unui ultim studiu din domeniu, aproximativ 80% dintre maşinile noi vândute în Regatul Unit provin din import.

În Germania se derulează cel mai de succes Program „Rabla“ de pe continent. Săptămâna trecută, autorităţile germane au anunţat prelungirea programului de stimulare a sectorului auto, triplând în acelaşi timp şi fondurile disponibile, măsuri ce vor permite unui număr de două milioane de oameni să-şi cumpere un autoturism nou.