Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Declararea falimentului unei bănci se va face cu aprobarea BNR

Declararea falimentului unei bănci se va face cu aprobarea BNR

Data: 10 Aprilie 2010

Iniţierea procedurii falimentului unei instituţii de credit va fi supusă aprobării prealabile de către Banca Naţională a României (BNR), care va putea respinge solicitarea băncii respective dacă apreciază că aceasta nu se află în stare de insolvenţă, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă. Astfel, în cazul în care BNR va aprecia că o instituţie de credit nu se află în stare de insolvenţă, poate decide instituirea administrării speciale, în măsura în care sunt îndeplinite condiţiile legale pentru introducerea acestei proceduri. Totodată, BNR poate transmite judecătorului sindic şi lichidatorului, pe tot parcursul procedurii falimentului, punctul său de vedere sau informaţiile pe care le consideră relevante, ori de câte ori consideră necesar. Proiectul de act normativ modifică şi ordinea de prioritate la plata creanţelor în caz de insolvenţă. Astfel, pe poziţia a doua la plată în cazul falimentului unei bănci vor fi plasate creanţele rezultate din depozitele garantate, inclusiv cele ale Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar rezultate din plata compensaţiilor către deponenţii garantaţi, precum şi creanţele izvorâte din raporturi de muncă pe cel mult 6 luni anterioare deschiderii procedurii. Pe prima poziţie vor rămâne taxele, timbrele şi orice alte cheltuieli aferente procedurii falimentului, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea şi administrarea bunurilor din averea instituţiei de credit debitoare, precum şi remunerarea persoanelor angajate, inclusiv a lichidatorului.