Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Dicţionar economic

Dicţionar economic

Data: 05 Iunie 2008

raport de gestiune: document ce reflectă evidenţa operativă a mărfurilor şi a ambalajelor din cadrul unităţilor de desfacere cu amănuntul. Raportul zilnic se întocmeşte în 2 exemplare de către gestionar, pentru fiecare gestiune în parte. După reportarea soldului din ziua precedentă, în coloanele de „mărfuri“ şi „ambalaje“ se înscriu, în ordinea întocmirii lor, documentele de intrări din ziua respectivă. La sfârşitul zilei, se stabileşte totalul intrărilor plus soldul, după care se înscriu datele privind vânzările şi alte ieşiri de mărfuri şi se totalizează. Se determină, apoi, soldul scriptic de mărfuri şi ambalaje la sfârşitul zilei. În raportul de gestiune se înscriu atât cumpărările şi vânzările de mărfuri la preţul de vânzare cu amănuntul, cât şi alte intrări sau ieşiri de mărfuri şi ambalaje, care au ca efect modificarea în plus sau în minus a soldului de mărfuri sau ambalaje, cum ar fi: modificările de preţ, transferul între gestiuni, distrugerea mărfurilor degradate. Documentele pe baza cărora se întocmeşte raportul de gestiune pot fi: NIR, monetar, inventar de schimbare de preţ, proces verbal de scădere din gestiune etc. Exemplarul 2 al raportului de gestiune rămâne în carnet, iar exemplarul 1 se trimite la compartimentul financiar-contabil.