Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Dicţionar economic

Dicţionar economic

Data: 13 Feb 2008

Privatizarea: constă în transferul activelor care sunt în proprietatea statului sau a societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat către investitori privaţi. În România, primul pas în vederea privatizării a fost constituit de adoptarea Legii nr. 15/1990, prin care fostele întreprinderi de stat din vremea regimului comunist au fost transformate în societăţi comerciale sau regii autonome. Procesul de privatizare propriu-zisă a fost iniţiat pe baza Legii nr. 58/1991. Conform acestei legi, atribuţia de privatizare a societăţilor comerciale aflate în proprietatea statului revenea unei instituţii specializate, nou-create, denumită Fondul Proprietăţii de Stat (FPS). Instituţia şi-a schimbat denumirea, în 2001, în Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Proprietăţţii Statului (APAPS), iar în 2004 a fost redenumită Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Monopolul: reprezintă capacitatea unei entităţi de a hotărî unic, în mod majoritar asupra altei entităţi, posibil contrar tendinţelor entropice normale. Monopolul presupune referirea la o zonă geografică. Puterea de piaţă a monopolului poate fi maximă, fiindcă firma de monopol stabileşte preţul produsului, iar acesta este un preţ mare, cu siguranţă.