Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Imigranţii din Germania, încurajaţi să meargă la şcoală
▲ Situaţia celor 15 milioane de imigranţi care trăiesc în Germania nu s-a ameliorat spectaculos în ultimii ani, potrivit unui document prezentat de împuternicitul Guvernului Federal pentru Imigraţie, Integrare şi Refugiaţi, Maria Böhmer, citat de „Deutsche Welle“ ▲ Cota şomajului afectează 20% din persoanele de origine străină care trăiesc în Germania, de două ori mai mare decât cea a autohtonilor, mai arată raportul privind situaţia imigranţilor în Germania ▲
Prioritate a politicii federale în ultimii ani, integrarea cetăţenilor străini nu şi-a atins obiectivele în totalitate, însă au fost înregistrate şi numeroase progrese. Raportul este elaborat în baza unor date exacte, fiind pentru prima dată când procesul de integrare propriu-zis este estimat în baza unor indicatori precişi: educaţia preşcolară, încurajarea învăţării limbii germane, oferte specifice pe piaţa muncii, condiţii de locuit, starea de sănătate, gradul de deschidere interculturală, precum şi potenţialul de agresivitate şi înclinaţiile xenofobe. „Este foarte important să cunoaştem câmpurile de acţiune ale integrării, să depistăm atât progresele, cât şi deficitele. Raportul relevă faptul că planul naţional de integrare adoptat la începutul acestei legislaturi include şi principalele câmpuri de acţiune: posedarea limbii germane, educaţia, pregătirea profesională, elemente care fundamentează procesul integrării“, a declarat Maria Bohmer, citată de DW. Importanţa mediului familial, în special rolul deţinut de mame, la fel ca şi educaţia preşcolară în grădiniţele cu orar normal şi prelungit reprezintă factori decisivi pentru procesul de integrare. De alfel, tocmai pe tărâmul învăţământului au fost înregistrate progrese, chiar dacă, în comparaţie cu elevii germani, numărul tinerilor proveniţi din familii având un fundal de imigraţie, care părăsesc băncile şcolii fără a avea o diplomă în buzunar, este vădit mai mare. În contextul dat însă, statistica dezvăluie şi o mai bună performanţă şcolară a fetelor, în comparaţie cu băieţii. Cota şomajului afectează 20% din persoanele de origine străină care trăiesc în Germania, fiind astfel de două ori mai mare decât cea a autohtonilor. „Tinerii imigranţi se decid mai greu să ia calea profesionalizării. Cifrele dovedesc fără echivoc acest deficit. De aceea este cât se poate de oportună stabilirea caracterului prioritar în procesul integrării, al importanţei pe care o deţine educaţia şi gradul de şcolarizare. Datele de care dispunem demonstrează însă şi o ameliorare a situaţiei celei de-a doua generaţii de imigranţi în raport cu prima“, se mai arată în raport. Rata criminalităţii în rândul imigranţilor a fost de 5,4% în 2007, faţă de 2,7% la nivelul întregii populaţii. Un factor îmbucurător este şi sporirea angajamentului civic al imigranţilor, aceştia asumându-şi, în proporţii aproape egale cu cetăţenii etnici germani, îndatoriri pe care le îndeplinesc onorific.